Například Skupina RWE nabízí novým zákazníkům s programem RWE Garant 2011 jednorázový bonus ve výši až 300 korun, z toho 100 Kč dostanete v případě, že souhlasíte s přímým inkasem z účtu. U programu RWE Stabil 2012 získáte bonus až 500 korun.

Bohemia Energy Entity zase nabízí novým klientům program Garance, v jehož rámci slibuje nižší ceny než konkurence. K roční ceně za energie je ale nutné připočíst 252 korun za průkaz garance nižší ceny, který zákazník dostane jednou ročně.

Pozor na srovnávací marketing

Na tomto průkazu Bohemia Energy Entity zákazníkům dokazuje srovnáním cen s konkurencí, že je levnější. Ovšem u lidí s nižší spotřebou než právě těchto 252 korun může znamenat, že Bohemia Energy Entity vyjde dráž než konkurence. Například v Praze je v tomto ohledu dokonce nejdražší ze srovnávaných firem.

„Klientům s velmi malou spotřebou proto program Garance nenabízíme, výhodnější je pro ně produkt Ostošest. Do budoucna uvažujeme o zcela novém produktu pro tyto odběratele,“ řekl Právu mediální zástupce Bohemia Energy Entity Lukáš Novák.

Program Garance je možné sjednat minimálně na dva roky, dále na čtyři, šest, osm či deset let. Pokud se ale klient rozhodne smlouvu vypovědět před uplynutím této doby, musí zaplatit smluvní pokutu 2500 korun.

Za komunikaci s dodavatelem si lidé připlácejí

Jednotlivé programy se liší i podle toho, jaký nabízejí komfort při kontaktu s dodavatelem. Například u ČEZ volí drtivá většina klientů produkt Comfort, i když je u něho platba za elektřinu ročně asi o stokorunu vyšší než u programu Basic.

„Řada Basic je určena pro lidi, kteří mají v oblibě moderní technologie a pro vyřizování svých požadavků nepotřebují osobní nebo telefonický kontakt. Vybraný telefonický a osobní kontakt je zpoplatněn. Tento produkt je využíván v minimální míře,” sdělila Právu mluvčí ČEZ Eva Nováková.

Někteří také chtějí spotřebovávat hlavně elektřinu vyrobenou z obnovitelných zdrojů. Na ty cílí Nano Energies. „Specializujeme se na energii z obnovitelných zdrojů, kterou ale chceme našim zákazníkům dodat za obvyklou cenu elektřiny, na kterou jsou zvyklí,“ uvedl marketingový ředitel Nano Energies Karel Srna.