Hlavní obsah

Revoluce v povinném ručení: nabourali vás a pojišťovna vše vyřídí sama

Právo, Jindřich Ginter

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nabourá vás někdo jiný, a i když nejste viníkem, začíná administrativní martýrium - musíte komunikovat s druhým řidičem, s jeho pojišťovnou, postarat se o servis svého poničeného vozu. Tak to bylo doposud. V rámci zostřujícího se konkurenčního boje nyní významné pojišťovny přicházejí s tím, že v rámci povinného ručení vše zařídí za motoristu, do něhož někdo naboural. Některé to umožňují bez příplatků jiné jako připojištění.

Článek

Česká pojišťovna, Allianz a Direct shodně v posledních dnech hovoří o tom, že právě oni přicházejí s revolucí v povinném ručení a přetahují se, kdo je první a lepší. Víceméně shodně slibují, že se nově v rámci povinného ručení o svého klienta postarají i v případě, kdy mu škodu na vozidle způsobí motorista, jenž je u jiné pojišťovny.

Vše potřebné včetně náhrady škody vyřídí za klienta s pojišťovnou viníka nehody. Zdůrazňují, že motoristé za tuto službu nebudou muset platit nic navíc.

U ČP, u níž je u nás pojištěno stále nejvíce vozidel, získá klient zdarma zapůjčení vozidla na tři dny a odtah nepojízdného vozu až do 500 km.

Stačí už jen jedno zavolání a počkat si na odtahovku

Podle Hany Kovářové z České pojišťovny i po nehodě, za kterou zjevně nemůžete, zkrátka stačí jen zavolat na číslo klientského centra pojišťovny a o nic více se už starat nemusíte. Nemusíte si zajišťovat odtah, hledat servis a složitě komunikovat s druhou pojišťovnou viníka. Totéž deklaruje Direct.

Jednotlivé pojišťovny se nyní v těchto víceméně podobných nových nabídkách snaží od sebe vymezit reálnou rychlostí likvidace škodné události, hustotou smluvních servisů a také tím, co všechno do balíčku povinného ručení zahrnují.

Srovnávejte si pečlivě detaily nabídek

Dalšími taháky mezi pojišťovnami, které teď více než kdy před tím usilují o každého nového motoristu, je srovnávání, zda je vyžadována spoluúčast či nikoliv u událostí, za jejich vznik klient nemůže, zda toto pojištění platí pouze na území Česka nebo i v zahraničí, či zda je v něm zahrnuto krytí živelních událostí a například poškození elektroinstalace hlodavci, což například zdůraznila prostřednictvím svého mluvčího Václava Bálka Allianz, trojka na pojistném trhu.

Škodu za cizí pojišťovnu případně doplatíme

Kooperativa, druhá největší pojišťovna z hlediska pojištění vozidel, podle informací Práva rovněž příští týden představí inovaci, že v rámci povinného ručení „vše vyřídíme sami za vás.“ Bude se však jednat o připojištění, které přijde na 1200 korun ročně.

„Kromě toho, pokud pojišťovna viníka nehody nezaplatí poškozenému plnou částku, tak my mu zbytek doplatíme,“ slibuje Milan Káňa z Kooperativy. Pojišťovna poskytne náhradní vozidlo po celou dobu, co bude poškozené auto ve smluvním servisu pojišťovny.

Stále platí to, že i živelní události jsou u Kooperativy pokryty ve dvou typech povinného ručení (nemusíte k tomu tedy mít havarijní pojištění), nově teď s tím rovněž přichází Allianz.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám