Luxusním klenotnickým firmám se právě v krizi zjevně dobře daří, neboť důvěra v papírové peníze a akcie podle analytiků bank značně klesla, a bohatí lidé se více vracejí ke zlatu, investičním diamantům a drahým šperkům, které si udržují hodnotu a mají bezkonkurenční likviditu. V případě potřeby je lze téměř obratem proměnit v hotové peníze.

Například americkému klenotnictví Tiffany & Co. letos vzrostl ve fiskálním čtvrtém čtvrtletí čistý zisk téměř pětinásobně na 140,4 miliónu USD (2,6 miliardy Kč) ze 31,1 miliónu USD ve stejném období předchozího roku. Tržby v obchodech otevřených nejméně rok stouply o 11 procent. S dalším růstem firma počítá i v letošním fiskálním roce. Tržby se mají zvýšit o 11 procent na tři miliardy USD. Za celý fiskální rok čistý zisk klenotnictví stoupl o 20 procent na 264,8 miliónu USD.

Roberto Coin založil firmu v roce 1977 ve městě Vicenza. Zpočátku tvořil především pro slavné klenotnické domy, v roce 1996 založil vlastní značku. Už o čtyři roky později se značka Roberto Coin umístila na sedmém místě mezi nejznámějšími klenotnickými jmény v USA. Brzy se stala oblíbenou také v Rusku. V roce 1978 jako první použil zlato ve všech třech odstínech. V současnosti má Coin více než 800 prodejních míst po celém světě a svým zákazníkům nabízí až 600 nových modelů ročně.