„Jedná se o velmi individuální věc. Nelze použít běžné sazebníky. Pokud bychom uvažovali o pojištění vozu za cenu 6,3 miliónu korun, za kolik se zhruba Aston Martin nabízí, a pojištění by se vztahovalo pouze pro Evropu, spoluúčast by byla 20%, pak by roční pojistné mohlo dosáhnout zhruba 760 000 Kč,“ konstatuje Milan Káňa z Kooperativy.

Takže ten, kdo vyžaduje nižší spoluúčast a pojištění i pro zámoří, si musí připravit i přes milión ročně.

„K pojištění takto speciálních a drahých vozů přistupujeme případ od případu. Za povinné ručení by řidič a lá James Bond zaplatil od 12 tisíc korun do 17 tisíc korun podle limitu pojistného plnění od zákonných 35 miliónů až do 100 miliónů. Za havarijní pojištění by u nás Bond na své auto, ale bez výzbroje, zaplatil 250 až 350 tisíc ročně podle rozsahu pojištění, výše spoluúčasti a kvality zabezpečení. Jestliže by neboural deset let, tak by se mohl dostat i na 125 tisíc ročně,“ konstatuje Václav Bálek z České pojišťovny.

Za havarijní pojištění zaplatíte u drahého auta desetitisíce ročně

A když o něco slevíme, třeba auto za 2,5 miliónu Kč? Kooperativa to ukazuje na příkladu VW Tuareg, 6,0 W12, 6st. Tiptronic, kdy se jedná o nový vůz, velké město, zkušeného řidiče bez nehod, tedy maximální bonus. Na povinném ručení zaplatí orientačně něco přes sedm tisíc korun ročně, na havarijním přes 57 tisíc korun za rok.

Stejný typ auta, ale jiná pojišťovna, například ČSOB Pojišťovna? Spoluúčast je stanovena na 10 %, bydliště Hradec Králové, bonus za 60 měsíců, nový vůz. Cena havarijního pojištění včetně odcizení v daném modelovém případě je 78 198 korun.