„Služby na internetu jsme významně rozšířili už koncem loňského roku. Pojištění lze upravovat, hlásit změny, či posílat žádosti. K online hlášení pojistných událostí, plateb pojištění, či knize přání a stížností jsme přidali další služby. Mezi ně patří hlášení změn osobních údajů, placení, změn údajů o pojištěném vozidle, či žádosti o zaslání daňových dokladů nebo vrácení přeplatku pojistného,“ tvrdí Václav Bálek z České pojišťovny.

Druhá největší pojišťovna v zemi, Kooperativa, od 10. června nabízí v podstatě stejný rozsah nových internetových služeb jako Česká podnikatelská pojišťovna, patřící do stejné skupiny.

 Placení i průběh pojistného plnění stále na očích

„Jedná se o komplexní internetové pojišťovnictví. Cílem je vytvořit stejné pohodlí, na jaké jsou lidé zvyklí u internetového bankovnictví. Portál klientům umožňuje zjišťovat informace o sjednaných pojistných smlouvách, provádět změny a aktualizaci údajů, kontrolovat zaplacenost, zjišťovat informace o škodách, online posílat dokumenty ke smlouvám i škodám, sledovat historii změn, sjednávat nové pojistné smlouvy, využívat slev,“ uvedla Silvie Waisserová z ČPP.

Kooperativa umožňuje klientovi přes internet nahlédnout na vybrané údaje v pojistné smlouvě a přímo provádět některé změny. „Když si budou chtít zákazníci zkontrolovat platby, podívat se na základní parametry smlouvy či změnit údaje, už nemusí nikam chodit, psát ani volat, ale jednoduše to během minuty zařídí na webu,“ uvedl Milan Nidl z  Kooperativy.

Pojištění pro případ rakoviny prsu on line

U Generali mají lidé k dispozici možnost online sjednání vybraných druhů pojištění jako je povinné ručení, cestovní pojištění a pojištění pro případ rakoviny prsu. Přes internet mohou měnit údaje na smlouvě a nahlásit pojistnou událost.

„Pracujeme na podobném systému, obohaceném o další detaily jako je speciální servis v rámci věrnostního programu. Systém bude zpřístupněn v několika fázích, a to předběžně od konce letošního roku do roku 2012,“ sdělila Právu Eva Svobodova z UNIQA pojišťovny.