Hlavní obsah

CzechTrade začal pro firmy nově skenovat zahraniční trhy

Právo, Jindřich Ginter

Státní agentura na podporu obchodu CzechTrade spustila novou dotovanou službu pro exportéry, která bezprostředně reaguje na dopady krize. Jedná se o screening trhů ve více než třech desítkách zemích, kde agentura firmě vyhledává konkrétní odbytové příležitosti a kontakty pro odbyt zboží či služeb. Výhoda je, že vedení podniku nemusí analyzovat jednotlivé zprávy z daných trhů a dávat je do souvislostí, ale dostává na stůl jeden jasný přehled.

Foto: Foto archiv, Právo

Ilustrační foto.

Článek

Smyslem služby mimo jiné je, že když dané zboží například najednou nejde na odbyt v jedné zemi, CzechTrade může prostřednictvím svých kanceláří ve světě během několika týdnů najít kontakty a odbytové šance v jiných státech.

„Dříve se očekávání našich zákazníků týkala spíše konkrétní pomoci v daném teritoriu, který si oni sami zvolili. V obtížné době se však ukazuje, že úsilí vynaložené předem na správný výběr teritorií, může to přinést podnikům značnou úsporu,“ uvedl generální ředitel CzechTrade Ivan Jukl.

Podle něho se stávalo, že si firma sama vybrala pět odbytových trhů, do každého se snažila nasypat balík peněz, ale ve výsledku se jí nepodařilo uspět ani na jednom.

„Teď přicházíme s tím, že než firma udělá rozhodnutí, vytvoříme pro ni základní obrázek několika trhů. Najednou, z jednoho místa na základě aktuálních zjištění našich konzultantů v zahraničí. Podnik následně dostane doporučení, který z těch trhů se jeví nejatraktivnější z hlediska kritérií, která si firma zadala a teprve poté činí další strategické kroky,“ uvedl Jukl.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám