Hlavní obsah

Navzdory krizi jdou české luxusní hodinky dělané na míru více na odbyt

Právo, gin

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Navzdory krizi loni výrazně vzrostl prodej českých luxusních hodinek Prim Manufacture 1949. Z dob před dvaceti lety je většina pamatuje jako levnou masovou záležitost, ale v současnosti jsou to výhradně společenské hodinky vyráběné na míru v Novém Městě nad Metují.

Článek

Stoprocentně česká hodinářská továrna v Novém Městě nad Metují je jedna z mála na světě, která je schopna vyrobit mechanické hodinky od počátku do konce a přitom respektovat individuální přání zákazníka.

Hodináři zde disponují původními matricemi na tisk číselníků ze 60. let, ale zároveň zde loni pořídili moderní obráběcí technologie za bezmála 60 miliónů korun.

Primky z Nového Města nad Metují nosí například prezident Klaus, magnát Bakala, manažer Jahn či vojáci z Tygří letky.

Krize se nás nedotkla. Důvodem je struktura zákazníků. Jsou fandové hodinek a patří mezi střední a vyšší příjmovou skupinu.
Jiří Helikar, ELTON hodinářská a.s.

„V době masového konzumu se nám obchodní model, založený na individuálním kontaktu se zákazníkem, osvědčuje. Loni jsme prodali bezmála čtyři tisíce hodinek pro individuální zákazníky, z toho dvě desítky zlatých a platinových v cenách více než 300 tisíc korun za kus,“ uvedl ředitel ELTON hodinářská a.s. Jiří Helikar.

Kromě toho se prodala desítka speciálních dámských mechanických hodinek vyráběných pro přední módní návrhářku Beatu Rajskou. Zákaznice za ně zaplatí kolem šedesáti tisíc korun.

Nové vojenské speciály

Firma zaměstnávající 60 lidí nyní připravuje nový model legendárních vojenských Orlíků, které byly před 45 lety zkonstruovány pro speciální vojska. V tomto okamžiku ale nejsou vizualizace nového modelu veřejně přístupné, prodávat se má začít na podzim.

Jedno je však jisté – opět se bude jednat o hodinky ve vyšší cenové hladině, řádově od 60 tisíc korun za kus.

„Krize se nás nedotkla. Důvodem je struktura našich zákazníků, kteří jsou fandové hodinek a patří mezi střední a vyšší příjmovou skupinu. Především to však jsou lidé, pro něž jsou zejména mechanické hodinky víc než pouhé spotřební zboží, kterým si v těžkých dobách chtějí udělat radost,“ dodal Helikar.

Navzdory prohlubující se recesi čeští hodináři z Nového Města nad Metují, kteří nevyužívají levných dovozových komponent, jak bývá obvyklé, výrazně zvýšili meziročně svůj obrat.

„Zatímco v roce 2008 jsme dosáhli celkových tržeb ve výši 49 miliónů korun, v roce 2009 to již bylo více než 61 miliónů korun,“ upřesnil Helikar.

Ocenění za design

Minulý týden hodináři z Nového Města nad Metují získali za kolekci ARTEU 2009, jejíž podobu připravili přední čeští designéři, druhé místo v soutěži Czech Grand Design, kde o ceny Akademie designu ČR v kategorii výrobců usilovaly téměř tři desítky firem.

Hodinky ARTEU jsou cenově dostupnější. Zatímco mechanické primky, vyráběné na míru, stojí několik desítek tisíc korun, ARTEU jsou hodinky quartzového typu s originálním dynamickým designem v ceně kolem 17 tisíc korun.

„Nyní s designéry připravujeme kolekci ARTEU 2010, kterou představíme na světové výstavě 100% Design v Londýně a na tuzemském Design Bloku,“ uvedl Helikar. Hodináři z Nového Města nad Metují navazují na své loňské úspěšné designové tažení, kdy získali exportní cenu DHL-CzechTrade za design a vzbudili pozornost na několika zahraničních designových výstavách.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám