Hlavní obsah

Ženy jsou konzervativními investory, sázejí více na jistotu než na výnos

Právo, Jindřich Ginter

Ženy jsou převážně konzervativními investory. Dávají přednost jistým investicím, které upřednostňují před rizikovějšími produkty, slibující výrazně větší zhodnocení.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Článek

Podle psychologů je to i tím, že muži jsou v pozicích ješitných lovců, kteří se neohlížejí nalevo napravo, a nepřipouštějí si moc chyby; kdežto ženy, zvyklé vnímat více věcí najednou v širších souvislostech, mnohdy postupují ve svých investičních strategiích rozvážněji. Nezajímá je jen dnešní zisk, ale i to, co bude potom.

"S investicemi je to stejné, jako při řízení auta. Ženy mají sice více nehod, třeba při parkování, ale méně těch smrtelných například z důvodu nepřiměřené rychlosti," tvrdí jeden z námi oslovených psychologů. Ženy investorky také více myslí na zadní vrátka a rozdělují peníze na více investičních želízek v ohni po menších částkách. Nesázejí zkrátka vše na dva tři koně, ale jsou otevřenější pestřejším investičním strategiím.

Vyplývá to z chování stovek žen-investorek, sdružených v ojedinělém klubu, kam je vstup dovolen pouze něžnému pohlaví. Existuje dva roky a už je v něm 1900 členek, které baví, když "peníze dělají peníze". Řeč je o Dámském investiční klubu.

Téměř 70 % členek klubu má již osobní zkušenosti s investováním. Převažuje konzervativní přístup; nejčastěji investující do dluhopisů a dluhopisových fondů, které tvoří necelých 30 % z celkového objemu jejich investic, dále do fondů peněžního trhu (25 %) a akcií (20 %). Zhruba 20 % žen investuje pravidelně.

Ženy však obecně patří přece jenom stále ještě k výjimkám na investorském poli. Obvykle se jedná o ženy kolem čtyřicítky až padesátky, které jsou na mužích finančně nezávislé a udělaly kariéru. Mezi členky klubu patří i manažerky, podnikatelky, političky či ženy působích v reklamě a médiích.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám