„Týká se to 20 procent našich klientů,“ tvrdí předseda představenstva pojišťovny Triglav Petr Baný s tím, že pak vznikají velké problémy. Jakou mají zkušenost v jiných pojišťovnách?

Nejčastější chyba

„Chybné uvedení, respektive neuvedení variabilního symbolu, kterým je číslo pojistné smlouvy, je opravdu nejčastější chybou klienta. Důsledkem je nepřiřazení platby k předpisu pojistného a klient dostane upomínku, i když má pojistné zaplaceno. Neozve-li se klient na upomínku, může dojít zbytečně až ke stornu pojistné smlouvy,“ upozornil mluvčí Kooperativy Marek Vích.

Podle jeho slov se pojišťovna snaží všemi prostředky platbu objasnit a umístit. Posílá dotazy do banky klienta, případně zjišťuje u České pošty adresní údaje plátce při úhradě poštovní poukázkou. Pokud má spojení na klienta, například číslo mobilu, tak se ho snaží oslovit i tímto způsobem.

Tisíce případů

„Nejčastěji posíláme klientům dopisy se žádostí o sdělení účelu platby, s jejichž pomocí variabilní symbol zjistíme a přiřadíme k příslušné pojistné smlouvě. Měsíčně se jedná o tisíce případů chybně poslaných plateb,“ sdělil.

V České pojišťovně se podle jejího mluvčího Václava Bálka tento problém týká jen asi jednoho procenta klientů a vše se řeší individuálně. „Klient se ozve pojišťovně, nebo pojišťovna klientovi. Pokud klient má vůli zaplatit a platba nedojde, pak ho nikdo sankcionovat nebude,“ sdělil Bálek.

Mluvčí rovněž uvedl, že variabilní symbol mají klienti pojišťovny předtištěný na složenkách, což rovněž omezuje riziko, že platba nebude správně doručena.