Hlavní obsah

Chybný variabilní symbol může vést k zániku pojištění

Právo, Vladimír Čechlovský

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jednou z nejčastějších příčin nedoručení plateb klientů je, že chybně uvedou na složenkách nebo příkazu k úhradě variabilní symbol.

Článek

„Týká se to 20 procent našich klientů,“ tvrdí předseda představenstva pojišťovny Triglav Petr Baný s tím, že pak vznikají velké problémy. Jakou mají zkušenost v jiných pojišťovnách?

Nejčastější chyba

„Chybné uvedení, respektive neuvedení variabilního symbolu, kterým je číslo pojistné smlouvy, je opravdu nejčastější chybou klienta. Důsledkem je nepřiřazení platby k předpisu pojistného a klient dostane upomínku, i když má pojistné zaplaceno. Neozve-li se klient na upomínku, může dojít zbytečně až ke stornu pojistné smlouvy,“ upozornil mluvčí Kooperativy Marek Vích.

Podle jeho slov se pojišťovna snaží všemi prostředky platbu objasnit a umístit. Posílá dotazy do banky klienta, případně zjišťuje u České pošty adresní údaje plátce při úhradě poštovní poukázkou. Pokud má spojení na klienta, například číslo mobilu, tak se ho snaží oslovit i tímto způsobem.

Tisíce případů

„Nejčastěji posíláme klientům dopisy se žádostí o sdělení účelu platby, s jejichž pomocí variabilní symbol zjistíme a přiřadíme k příslušné pojistné smlouvě. Měsíčně se jedná o tisíce případů chybně poslaných plateb,“ sdělil.

V České pojišťovně se podle jejího mluvčího Václava Bálka tento problém týká jen asi jednoho procenta klientů a vše se řeší individuálně. „Klient se ozve pojišťovně, nebo pojišťovna klientovi. Pokud klient má vůli zaplatit a platba nedojde, pak ho nikdo sankcionovat nebude,“ sdělil Bálek.

Mluvčí rovněž uvedl, že variabilní symbol mají klienti pojišťovny předtištěný na složenkách, což rovněž omezuje riziko, že platba nebude správně doručena.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám