Ohromily výnosy z reklamy

Celkové výnosy vzrostly o 32 procent na 1,26 miliard amerických dolarů, čímž překonaly očekávání trhu ve výši 1,23 miliard dolarů. Postaraly se o to hlavně příjmy z reklamy, které narostly o 23 procent a dosáhly tak úrovně 1,09 miliard dolarů. Největším kladným překvapením byl nárůst příjmů z inzerce na mobilních zařízeních, které poskočily o 36 procent na 150 miliónů dolarů. Na celkových příjmech z reklamy se tedy podílely 13,76 procenty.

Příjemným zjištěním pro investory bylo i to, že počet uživatelů přes mobilní platformy rostl rychleji, než se předpokládalo. Zvyšující se počet mobilních uživatelů Facebooku a možnost úspěšného prosazení reklamy v tomto prostředí jsou pro budoucnost Facebooku klíčovými faktory. Poněvadž další existence této komunitních sítě se bude odvíjet od toho, jak úspěšně se dokáže prosadit v mobilním segmentu.

Proč byl Facebook ve ztrátě, když měl tak vysoké výnosy?

Navzdory tomu, že firma dosáhla ohromných výnosů, skončila nakonec ve ztrátě.

Důvodem byly jednorázové náklady jako například kompenzace investorů za neúspěšnou první veřejnou nabídku akcií, kdy zkolaboval systém a  daňově-mzdové náklady. Jelikož se jednalo o jednorázové položky, investoři jim nevěnovali příliš velkou pozornost.  Díky nim pak firma ve finále vykázala ztrátu 59 miliónů USD (2 centy na akcii). Kdybychom opomenuli tyto jednorázové náklady, tak by Facebook dosáhl zisku 311 miliónů USD (12 centů na akcii).

Nižší příjmy z placených služeb hlavně online her

Negativním prvkem v hospodářských výsledcích byly nižší příjmy z placených služeb. Ty proti druhému čtvrtletí klesly o 9 procent, a to především kvůli poklesu příjmů z online her vyvíjených společností Zynga.

Celkově Facebook svými výsledky akcionáře velmi pozitivně překvapil, což následně vedlo k posilování ceny jeho akcií. Přestože ty na své hodnotě přidaly přes 13 procent a dostaly se přes hranici 22 dolarů, je jejich hodnota stále daleko od upisovací ceny, která byla 38 dolarů.