Hlavní obsah

Žluté vesty dusí francouzskou ekonomiku. Prodejci chtějí, aby výprodeje začaly dřív

Paříž

Letošní zimní výprodeje by měly začít dříve než plánovaného 9. ledna, myslí si někteří francouzští obchodníci. Doufají, že by tak mohli dohnat výpadek v tržbách, který v listopadu a prosinci způsobily demonstrace takzvaných žlutých vest, napsal list Le Figaro. Ve Francii určuje termíny výprodejů stát.

Foto: Stephane Mahe, Reuters

Hasič zasahuje během demonstrace tzv. žlutých vest v Paříži.

Článek

Podle předsedy Konfederace francouzských nezávislých obchodníků (CDF) Francise Palombiho zaznamenali členové jeho organizace v průměru ztráty na tržbách kolem 25 procent. Současnou situaci přirovnal k období teroristických útoků z listopadu 2015, které měly na maloobchod podobně negativní vliv.

S návrhem posunout začátek výprodejů na 2. nebo 3. ledna místo na 9. ledna se proto už obrátil na státní tajemnici při ministerstvu hospodářství a financí Agnés Pannierovou-Runacherovou, řekl Palombi rádiu France Info. Od opatření si pro obchodníky slibuje možnost „zahájit leden za ne až tak katastrofálních podmínek”.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Policista tasil zbraň na rozvášněné demonstrantyVideo: Reuters

Podle únorové ankety o zimních výprodejích, kterou provedla obchodní a průmyslová komora středofrancouzského regionu Île-de-France, vyjádřilo 65 procent oslovených pařížských prodejců nespokojenost s průběhem letošních zimních výprodejů. Na vině je rozmach prodeje přes internet a rozšířená domněnka, že na síti se zboží dá koupit levněji.

Konkurenci povánočním výprodejům vytváří i ze Spojených států okopírovaná předvánoční slevová akce, takzvaný černý pátek (Black Friday). V neposlední řadě byli oslovení prodejci toho názoru, že datum je špatně vybrané - výprodeje podle nich začínají příliš pozdě a trvají příliš dlouho.

Ve Francii se velké výprodeje konají dvakrát do roka, začínají vždy v lednu a v červnu. Zákon z roku 2015 stanovil jejich délku na šest týdnů. Prodejci smějí v tomto období prodávat zboží se ztrátou.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám