Článek
Tato finanční injekce má umožnit Saabu zaplatit účty a obnovit výrobu. Saab se v posledních týdnech potácel na hranici bytí a nebytí, když vyčerpal svoji hotovost a někteří obchodní partneři mu přestali dodávat výrobní komponenty.
Čínská strana poskytne navíc úvěr se šestiměsíční splatností ve výši 30 miliónů eur. „Saab je nyní v krátkodobém a střednědobém horizontu dobře finančně zajištěn,“ neskrýval spokojenost šéf Spykeru Victor Muller.
Hawtai Motor se zaměřuje na výrobu aut i motorů a do budoucna chce rozšířit svoji výrobní kapacitu. Společnost vznikla teprve v roce 2005. Číňané uvažují o zřízení společného podniku s dodávkami 100 000 až 200 000 vozů na tamní trh.
Číňané v roli zachránců
Spyker koupil značku Saab od americké automobilky General Motors (GM) za 400 miliónů dolarů (asi sedm miliard korun), čímž ji zachránil před postupným ukončením činnosti, o němž rozhodla GM.
Obdobný záchranný krok učinila loni i další soukromá čínská automobilka Geely Holding Group, když od americké automobilky Ford Motor odkoupila za 1,5 miliardy dolarů její švédskou divizi Volvo. Šlo o největší akvizici čínskou zahraniční akvizice v automobilovém průmyslu.