Hlavní obsah

Volkswagen bude šetřit, představí auto za méně než 10 tisíc eur

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

WOLFSBURG

Největší evropská automobilka Volkswagen chce v rámci plánu úsporných opatření s názvem ForMotion snížit náklady až o 4 miliardy eur do konce roku 2005. Aktuální verzi plánu zveřejnila v úterý automobilka ve svém ústředí ve Wolfsburgu. Plánované úspory tak oproti předchozím vyjádřením zdvojnásobila.

Foto: Lenka Pokorná

Zmodernizovaná vstupní hala urgentního příjmu jindřichohradecké nemocnice.

Článek

Plán ForMotion automobilka zveřejnila již 27. února. Čistý zisk Volkswagenu se loni propadl o 58 procent, především kvůli silné konkurenci na severoamerickém trhu a sílící společné evropské měně. Představitelé Volkswagenu v úterý upřesnili konkrétní kroky, které mají vést ke zlepšení ziskovosti koncernu zahrnujícího značky Audi, Škoda, Seat, Bugatti, Lamborghini a Bentley.

Jedním z nich je snížení stavu zaměstnanců o 3,5 procenta. VW zaměstnává na celém světě 335 tisíc lidí, z toho 52 procent v Německu. V první fázi bude propuštěno 5000 lidí s tím, že další snižování stavu bude následovat. O práci by se však podle sdělení automobilky neměli obávat pracovníci ve výrobních profesích. Což potvrzuje dřívější vyjádření výkonného ředitele VW Bernda Pischetsriedera, který pro německý tisk uvedl, že v plánu není uzavření žádné továrny.

Škoda do boje s asijskou konkurencí

Dalším krokem bude agresivnější cenová politika, zejména na severoamerickém trhu. Začátek roku byl v tomto regionu pro VW nepříznivý, když v lednu prodal pouze 13 205 vozů a v únoru 15 407, což je hluboko pod měsíčním průměrem roku minulého roku, který podle Hospodářských novin činil 25 225 prodaných aut. V Evropě by pak VW měl představit vůz, jehož cena nepřesáhne hranici 10 tisíc eur. Bude se jednat o verzi brazilského modelu Fox, který se setkal s velkým zájmem, uvedl Pischetsrieder.

Koncern letos uvádí na trh s novinky Audi A6, Škoda Octavia či Seat Altea. Pischetsrieder uvedl, že záměrem VW je mít zastoupení v každém segmentech motoristického trhu. Španělský Seat bude podle něj s novou "modelovou ofenzívou" zastupovat dražší část tohoto trhu, zatímco mladoboleslavská Škoda bude nižšími cenami v přímém souboji s asijskými automobilkami.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám