Hlavní obsah

Většina podniků je spokojená s chováním úředníků

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Fungování úřadů se za posledních pět let zlepšilo, odpovědělo v průzkumu společnosti Westminster 41 procent z oslovených firem, které pravidelně s úředníky přicházejí do styku. Asi 19 procent dotazovaných se naopak domnívalo, že situace se zhoršila. Zbytek si nevšiml žádné změny nebo nevěděl, jak se vyjádřit.

Článek

Téměř třetina firem oznámkovalo současné chování úřadů stupněm výborně a chvalitebně. Polovina firem pak dala úřadům známku dobře. Zcela nespokojených bylo kolem 14 procent respondentů.

Příznivě společnosti hodnotili především vstřícnost a profesionalitu. Naopak kritika nejčastěji zaznívala nad rychlostí vyřizování problémů. Právě rychlost práce významně ovlivnila celkové hodnocení. Nyní převládají v komunikaci s úřady osobní návštěvy, ale ty jsou časově nejnáročnější.

"Úřady by měly více rozvíjet komunikaci prostřednictvím elektronické pošty, elektronických formulářů. Hlavní výhodou je snížení administrativy, úbytek osobního kontaktu s úřadem a v neposlední řadě i významné zrychlení práce úřadu," uvedl ředitel společnosti Westminster Tomáš Studeník.

Westminster v průzkumu oslovila firmy střední velikosti do 50 zaměstnanců. Hodnocení pokrývalo zkušenosti podnikatelů například s finančními úřady, živnostenskými úřady, magistráty a městskými a obecními úřady. Společnost Westminster se zabývá komunikací mezi občany a zástupci státu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám