Hlavní obsah

Travel Service požádal o práva na lety z Prahy do Moskvy

Tuzemský letecký dopravce Travel Service požádal o přidělení přepravních práv na lince mezi Prahou a Moskvou. Vyplývá to z oficiální žádosti zveřejněné na internetových stránkách ministerstva dopravy.

Foto: Smartwings Group

Ilustrační foto

Článek

Soukromá společnost vlastněná podnikateli Jiřím Šimáněm a Jaromírem Šmejkalem využila uvolnění dosavadních striktních omezení, která povolovala na trhu mezi oběma metropolemi podnikat pouze jedné společnosti z každé země. Od konce března 2015 by se ale na trasu mohli vydat další dva dopravci.

Celkem společnost požádala o přidělení práv na sedm zpátečních letů týdně, které plánuje provozovat pod svojí obchodní značnou Smart Wings. To odpovídá maximální kapacitě, kterou podle nedávno uzavřené mezinárodní dohody mohou noví dopravci na trase získat.

Ceny půjdou dolů

Vstup nových společností má nabourat monopol Českých aerolinií a ruského Aeroflotu, což by podle leteckých odborníků mělo snížit ceny letenek mezi oběma metropolemi. Z ruské strany už zájem o přidělení práv projevila společnost Transaero.

Uvolnění pravidel se zatím týká pouze linky mezi oběma hlavními městy, u ostatních destinací v Rusku stále platí dosavadní režim, kdy může létat pouze jediný dopravce z každé země. České i ruské úřady nicméně pokračují v jednání o nové dohodě, která by liberalizovala celý trh, uvedlo dříve ministerstvo dopravy.

Ukrajinská krize dopadla na ČSA

České aerolinie exkluzivních přepravních práv do Ruské federace v minulosti hojně využívaly a na linky do Ruska a okolních destinací tuzemský dopravce přesunul velkou část svých leteckých kapacit. Kvůli bezpečnostní krizi na východní Ukrajině, ekonomickým sankcím a oslabení rublu nicméně na těchto spojeních během letošního roku výrazně ubylo cestujících. ČSA se i proto chystají propustit asi třetinu pilotů a až polovinu letušek a stevardů. [celá zpráva]

Travel Service, který postupně vytlačil státní aerolinie z pozice jedničky na leteckém trhu, se do ČSA chystá vstoupit majetkově. Společnost využila opce na akcie minoritního vlastníka ČSA, společnosti Korean Air, od které chce koupit 34procentní podíl akcií Českých aerolinií. Uzavřený obchod ale ještě musí schválit Evropská komise a antimonopolní úřady Ruska, Ukrajiny a Izraele, což jsou země, ve kterých zúčastněné společnosti podnikají.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám