Hlavní obsah

Taxify zvažuje, že odejde z krajských měst a zůstane jen v Praze

• Aktualizováno

Přepravní služba Taxify zvažuje, že odejde z Ostravy, Olomouce, Plzně a Českých Budějovic a zůstane jen v Praze. Důvodem je systematické pokutování ze strany úřadů, ale i zastrašování, fyzické napadání a poškozování majetku řidičů a probíhající exekuce, uvedla v pondělí firma.

Foto: Taxify

Aplikace Taxify

Článek

Působení Taxify v krajských městech zakazuje předběžné opatření, minulý týden navíc soud zatím nepravomocně zakázal službu bez splnění zákonných pravidel i v Praze. Taxify provoz přesto dosud nikde nepřerušila.

Estonská firma rozšířila svůj provoz do Ostravy, Olomouce, Plzně a Českých Budějovicích letos v červenci. Podle šéfa Taxify pro Česko a Slovensko Romana Sysla se však musí v těchto městech vyrovnávat s nepřízní úřadů a také napadáním ze strany konkurence.

Volají po změně legislativy

„Nedovolíme, aby byli řidiči, kteří naši aplikaci využívají, opakovaně fyzicky a slovně napadáni. Nechceme je těmto útokům nadále vystavovat, a proto velmi vážně přemýšlíme o odchodu z těchto měst,” uvedl.

Na podzim aktivity Taxify v krajských městech zakázal předběžným opatřením soud, podle kterého firma nedodržuje české zákony pro provoz taxi. Společnost se však hájí tím, že je zodpovědná pouze za vývoj aplikace, a není tak provozovatelem ani zprostředkovatelem přepravních služeb. Taxify tak ve městech jezdí i nadále, kvůli čemuž na ni byla uvalena exekuce, jejíž výše se zatím pohybuje kolem 590 tisíc korun.

Minulý týden Městský soud v Praze zakázal fungování Taxify i v Praze, a to do doby, než začne splňovat všechny zákonné podmínky pro taxislužby. Rozhodnutí je však zatím nepravomocné a firma se proti němu plánuje odvolat. Služba tak bude v Praze fungovat i nadále.

Protesty taxikářů

„Chceme, aby se také ČR zařadila mezi země, které chtějí rozvíjet inovativní způsoby přepravy. Jsme přesvědčeni, že i u nás se musí podařit tuto novou progresivní legislativu přijmout. V posledních dnech byla například na Slovensku schválena legislativa, která zahrnuje moderní technologie, dereguluje trh osobní přepravy a umožňuje svobodný výběr služby spotřebiteli. Jejich nový zákon se inspiroval Estonskem a přišel s kompromisním řešením pro nové platformy i stávající tradiční taxislužby. Nastavuje jednoduché, jasné a jednotné požadavky, které všichni řidiči musí splnit,” argumentoval Sysel.

Taxify začala v Česku působit v srpnu 2015. V Praze podle údajů společnosti využívá aplikaci několik stovek aktivních řidičů. V dalších městech začala služba fungovat od letošního července.

Pražští taxikáři na protest proti působení Uberu a Taxify v hlavním městě několikrát blokovali dopravu. Uber v poslední době do určité míry změnil přístup a snaží se spolupracovat s úřady. „S českými úřady jižž v rámci platného Memoranda o porozumění pracujeme na zvýšení finanční transparentnosti a nově přijímáme pouze řidiče s platnou taxikářskou licencí,” doplnil mediální zástupce Uberu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám