Hlavní obsah

Šmejdi mají novou fintu - darovací daň

Novinky, tov

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Organizátoři předváděcích akcí nově lákají lidi na fiktivní vysoké výhry. Z nich ale předem chtějí zaplatit darovací daň výrazně vyšší, než je hodnota výrobku, který si zákazník odnese domů. Informoval o tom Český rozhlas - Radiožurnál.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

„Říkali tomu zlatá výhra v hodnotě zboží 135 tisíc, a dotyčný že musí okamžitě zaplatit darovací daň,“ popsal svou zkušenost rozhlasu 87letý Vladimír z východních Čech.

Leták ve schránce ho nalákal na ochutnávku uzenin v nedalekém hotelu. Místo ochutnávky na něj ale na místě čekalo překvapení. Vyhrál prý kuchyňské nádobí za více než sto tisíc korun. Vše mělo jedinou podmínku, musel souhlasit s okamžitým zaplacením darovací daně. „Daň byla vypočtena na 50 tisíc. Všechno proběhlo rychle,“ řekl rozhlasu podvedený.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Odvezli ho do banky

Pod nátlakem organizátorů nakonec kývl. Protože u sebe ale neměl takovou částku, odvezli ho podvodníci do nejbližší banky. Peníze od něj chtěli v hotovosti. Fakturu ani žádný jiný doklad o zaplacení muž nedostal. Domů si odvezl zboží za pár tisíc korun.

Podle mluvčí České obchodní inspekce  Miloslavy Fléglové je finta s povinností zaplatit darovací daň v taktice šmejdů zcela nová. Firma, která podle účastníků akce vše organizovala - New Trendy Products - je ale inspektorům dobře známá.

Inspekce během prvního pololetí provedla téměř 400 kontrol předváděcích akcí. U více než poloviny z nich inspektoři zjistili porušení předpisů a rozdali pokuty za 10 miliónů korun. Šmejdi se kontrolám snaží vyhýbat tak, že nahlásí předváděcí akci, kterou pak zruší a jinde konají neohlášenou.

Anketa

Šli byste na předváděcí akce, abyste si tam něco koupili?
Ano, nabídky jsou stále zajímavé
1,8 %
Ne, praktiky prodejců mě odrazují
97,2 %
Možná, rozhodl/a bych se podle konkrétní nabídky
1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 5488 čtenářů.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám