Hlavní obsah

Slovensko - nová automobilová velmoc

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

BRATISLAVA

Ze Slovenska se pomalu stává automobilová velmoc. Po rozjezdu závodu KIA bude vyrábět kolem 800 000 vozidel ročně. Země se tak vyhoupne do čela světového žebříčku producentů osobních aut na jednoho obyvatele. Slovensko tak překoná i Českou republiku, kde kromě automobilky Škoda Auto bude také závod konsorcia Toyota-Peugeot-Citroën (TPCA) u Kolína.

Foto: Techmania Science Center

Techmania představí skafandr, který budou mít kosmonauti na sobě, v pátek 26. září na Noci vědců.

Článek

A Slovensko dává automobilovému průmyslu maximální prioritu. Slovenská vláda i průmyslové svazy se shodly, že chystaná hospodářská strategie země bude mít v první řadě na paměti požadavky automobilového průmyslu. Závody společností Volkswagen, PSA Peugeot-Citroën a KIA Motors (Kia je součástí skupiny Hyundai Motor Group) budou lokomotivou slovenské ekonomiky, na kterou se napojí další odvětví, prohlásil na pondělní tiskové konferenci ministr hospodářství Pavol Rusko.

"Chceme dospět k tomu, aby Slovensko mělo trvale udržitelný hospodářský růst," uvedl Rusko. Platforma Průmyslové fórum, kterou jeho resort vytvořil se zástupci průmyslu, chce podpořit hlavně dokončení restrukturalizace ekonomiky, zlepšení infrastruktury, vzdělání a mobilitu zaměstnanců a zvýšení konkurenceschopnosti podniků.

"Rodina velkých hráčů"

"Dostali jsme se do rodiny velkých hráčů světového automobilového průmyslu," řekl prezident Sdružení průmyslových svazů Jozef Uhrík k nedávno potvrzené investici korejské automobilky KIA Motors, jejíž závod u Žiliny se koncem roku 2006 přidá k továrně Volkswagenu u Bratislavy a zatím rozestavěnému závodu Peugeotu u Trnavy.

Uhrík, který sedí v představenstvu společnosti Volkswagen Slovakia, zdůraznil hlavně nutnost vzdělávání pracovní síly. K dosud vytvořeným 20 000 míst v automobilovém průmyslu se podle něj v dalších letech vytvoří poptávka po dalších 30 000 místech. Automobilové závody již nyní tlačí také na modernizaci dodavatelů. Týká se to například požadavků na hutě, které vyrábějí pozinkované plechy.

Význam automobilismu pro slovenskou ekonomiku Uhrík dokumentoval také na dopisu, ve kterém šéfové evropských automobilek požádali slovenskou vládu, aby lobbovala za jejich odvětví v Evropské unii.

Reklama

Související témata:

Související články

Hyundai postaví závod na Slovensku

Největší jihokorejská automobilka Hyundai Motor se po dlouhém váhání konečně rozhodla, kde postaví svůj nový evropský závod. A rozhodla se ve prospěch...

Výběr článků

Načítám