Hlavní obsah

Škoda Auto výrazně zvýšila provozní zisk

• Aktualizováno

Provozní zisk mladoboleslavské automobilky Škoda Auto vzrostl v prvním čtvrtletí meziročně o zhruba 30 procent na 315 miliónů eur (8,5 miliardy korun). Plyne to z úterních údajů německého automobilového koncernu Volkswagen, jehož je Škoda součástí. K vyššímu zisku pomohly mimo jiné nižší náklady na materiál.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Ilustrační foto

Článek

Nárůst zaznamenaly rovněž čtvrtletní tržby Škody Auto, které se během tří měsíců do konce března zvýšily na 3,38 miliardy eur (91,3 miliardy korun) z 3,18 miliardy eur před rokem. Provozní marže automobilky se zvýšila na 9,3 procenta ze 7,6 procenta v loňském prvním čtvrtletí.

„Škoda si v prvních třech měsících roku 2016 udržela velmi povzbudivý výkon, který jsme zaznamenali v předešlém roce,” uvedl koncern.

Automobilka už v dubnu oznámila, že za první čtvrtletí i za březen měla nejlepší odbyt za 121 let historie firmy.

Celý mateřský koncern Volkswagen v prvním čtvrtletí navzdory emisnímu skandálu zvýšil provozní zisk o 3,4 procenta na 3,44 miliardy eur (92,9 miliardy korun).

Analytici v anketě agentury Reuters v průměru očekávali, že provozní zisk za první tři měsíce roku klesne, a to o víc než 17 procent na 2,75 miliardy eur.

Prodeje koncernu VW mírně klesly

Čistý zisk koncernu se ale snížil o víc než 19 procent na 2,37 miliardy eur (64 miliard korun) a tržby meziročně klesly o 3,4 procenta na 50,9 miliardy eur (1,2 biliónu korun). Prodeje koncernu za stejné období meziročně klesly o 1,2 procenta na 2,57 miliónu vozů.

Největší evropská automobilka se potýká s následky rozsáhlého skandálu s manipulací testů emisí. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 miliónů naftových aut včetně asi 1,2 miliónu vozů Škoda Auto.

Automobilka kvůli nákladům na skandál vykázala za loňský rok nejvyšší celoroční ztrátu v historii podniku. V prvních třech měsících roku se jí podařilo vrátit do čela automobilového trhu, když předstihla v prodeji japonského konkurenta Toyota Motor. [celá zpráva]

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám