Hlavní obsah

Škoda Auto měla rekordní rok v prodejích i tržbách

MLADÁ BOLESLAV

Na čtvrteční výroční tiskové konferenci oznámila Škoda Auto své finanční výsledky za rok 2006. Automobilka dosáhla v roce 2006 celkového hospodářského výsledku před zdaněním ve výši 14,2 miliard Kč, což  je o neuvěřitelných 41,0 % více proti předchozímu roku.

Článek

Škoda i přes velmi výrazné problémy na automobilovém světovém trhu dokázala stále zvyšovat svou výrobu, prodeje a také zisky. Tržby tak vzrostly o 8,7 % na 203,7 miliard Kč a provozní výsledek vzrostl o 34,5 % na 14,6 miliardy Kč.

Starosti dělá Škodě Auto vývoj některých nákladů v České republice, především tendence vývoje měnového kursu se stále sílící korunou. Škoda jako podnik s dominantním exportem stejně jako ostatní exportní podniky českého průmyslu v důsledku toho utrpěly značné škody. Ani neustálé posouvání zavedení Eura jistotě plánování právě nepřispívá.

Více než půl miliónu automobilů

V uplynulém roce dodala Škoda Auto zákazníkům celkem 549 667 vozů modelových řad Octavia, Fabia, Superb a Roomster a dosáhla tak nárůstu o 11,7 %. [celá zpráva]

Nejprodávanějším modelem se poprvé v historii stal model Octavia, kterého si včetně verze combi zakoupilo 270 274 zákazníků, což představuje nárůst 15,8 %. V historii nejprodávanějšího modelu Škoda Fabia bylo ve verzích hatchback, sedan a combi dodáno 243 982 vozů, o 3,1 % více než v předešlém roce. Modelu Superb se prodalo 20 989 a Roomster našel 14 422 nových majitelů.

Nejvíc zájemců v Německu

V západní Evropě Škoda zvýšila prodej o 9,1 %  na celkem 301 343 vozů. Nejúspěšnějšími trhy se staly Německo, Velká Británie, Španělsko a Rakousko. Dařilo se rovněž zvyšovat meziroční prodeje a tržní podíly. Na nejsilnějším trhu Škody, v Německu bylo přihlášeno 118 527 vozů, což představuje 3,4 % tržního podílu.

Porovnání tržeb Škody Auto v roce 2005 a 2006 podle jednotlivých regionů. (zdroj: Škoda Auto) Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Ve střední a východní Evropě (bez České republiky) dodala Škoda Auto svým zákazníkům 146 612 vozů a dosáhla nárůstu 21,6 % (proti roku 2005).

Tahouny prodejů představovalo Polsko, Slovensko a významného nárůstu dosáhla Škoda v Rumunsku, na Ukrajině a v Rusku. V Asii a v zámoří prodala Škoda Auto 36 541 vozů (+21,1 %). Největší podíl na tom má Indie, Turecko a Egypt.

V České republice bylo zákazníkům dodáno celkem 65 171 vozů Škoda, což představuje potvrzení prodejů roku 2005.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám