Hlavní obsah

Růst tržeb obchodů mírně zpomalil. Dařilo se prodejnám potravin a e-shopům

Novinky, tov
Aktualizováno

Růst maloobchodních tržeb v Česku bez prodejů aut v březnu meziročně zpomalil na 4,4 procenta z únorových šesti procent. Vyšším prodejům potravin pomohly Velikonoce, i nadále svižně rostou prodeje internetových a zásilkových obchodů, uvedl v pondělí Český statistický úřad (ČSÚ).

Foto: Jan Handrejch, Právo

Článek

Tradičně vysoký růst v březnu zaznamenal prodej zboží přes internet, meziročně téměř o 15 procent. Na druhou stranu se v březnu méně prodávaly počítače a slabší byly i tržby s oděvy a obuví.

„Letošní březen byl ovlivněn velikonočními svátky. To je také hlavní důvod, proč v březnu došlo k výraznému meziročnímu růstu prodeje potravin, a to o osm procent,” řekl Novinkám analytik společnosti Akcenta Miroslav Novák.

„Silná čísla z maloobchodu v prvním čtvrtletí letošního roku rozhodně nejsou překvapivá. Rekordně nízká nezaměstnanost, vysoká spotřebitelská důvěra a téměř dvouciferný růst mezd - to vše jsou faktory, které se výsledně promítají do větší ochoty spotřebitelů utrácet,” dodal.

Tržby za prodej a opravy motorových vozidel, které statistici počítají zvlášť, vzrostly v březnu o 5,7 procenta.

„Předpokládáme, že maloobchod má ještě další silné či rekordní měsíce před sebou,“ odhaduje ekonom ČSOB Petr Dufek. Spotřeba domácností, kterou zčásti maloobchod odráží, je podle něj jasným motorem poptávkové strany ekonomiky, a bude se tak letos asi největší měrou podílet na ekonomickém růstu.

Reklama

Výběr článků

Načítám