Hlavní obsah

Prazdroj loni prodal rekordních 11,5 milionu hektolitrů piva

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Plzeňský Prazdroj loni prodal v ČR a v cizině rekordních 11,5 milionu hektolitrů piva, meziročně o čtyři procenta více. Odbyt v zahraničí činil 4,3 milionu hektolitrů, o 4,5 procenta více než v předchozím roce, což bylo také maximum v historii firmy. V pondělí o tom informovala Jitka Němečková, mluvčí největšího českého pivovaru.

Foto: Petr Horník, Právo

Ilustrační fotografie

Článek

Prodeje v ČR už firma zveřejnila začátkem dubna. Činily 7,2 milionu hektolitrů piva, meziročně o 3,8 procenta víc. V českých obchodech firma posílila o pět procent, u čepovaného piva o více než dvě procenta.

Přímý export Prazdroje vzrostl loni téměř o 13 procent a překročil 1,7 milionů hektolitrů. Podle mluvčí rostl vývoz téměř do všech významných exportních oblastí, nejvíce, o třetinu, vzrostl v Polsku. "Výrazně posilujeme nejen v evropských zemích, ale také v Rusku a východní Asii. Jižní Korea je nyní naším třetím největším exportním trhem, daří se nám ale také v Japonsku," řekl generální ředitel Grant Liversage.

Pivovar opět celosvětově posílil export prémiového ležáku Pilsner Urquell, který se vaří výhradně v Plzni. Loni ho vyvezl přes 1,1 milionu hektolitrů, meziročně o desetinu víc. "Nejvíce rostl export v sudech, skoro o 15 procent. Dařilo se i tankovému pivu. Počet našich zahraničních tankoven se loni zvýšil z 90 na 131," dodal Liversage.

Pivovar školí výčepní po světě

Prazdroj loni posílil školení zahraničních výčepních. Speciálním tréninkovým programem jich minulý rok prošlo přes 120 a stali se z nich takzvaní Brewery Tapsters, kteří se starají o kvalitu piva.

"Kapacitu tréninkového programu jsme loni zvýšili na čtyřnásobek. Chceme zajistit, aby se při rostoucí oblibě ležáku Pilsner Urquell stejně rychle šířila i kvalita jeho čepování. Celosvětově jsme už vytrénovali přes 1000 výčepních," řekl obchodní sládek pro exportní trhy Kamil Růžek.

V hospodách, kde pivo čepuje tapster, rostou podle něj prodeje piv až o třetinu. Tapsteři, kteří pak ve světě učí čepovat další výčepní, působí v 17 zemích světa. Nejvíce je jich v Polsku a Německu, ale jsou také v Japonsku, Jižní Koreji, Tchaj-wanu a Singapuru.

Druhou nejúspěšnější exportní značkou Prazdroje je Velkopopovický Kozel, jehož přímý export loni vzrostl o 16 procent. Nejvíce ho pivovar vyvezl do Jižní Koreje, kde si oblíbili hlavně černou variantu. Licenční výroba Velkopopovického Kozla ve světě zůstala s 2,6 milionu hektolitrů na úrovni roku 2017.

Plzeňský Prazdroj vykázal ve fiskálním roce od dubna 2016 do konce března 2017 tržby téměř 16 miliard korun a zisk před zdaněním 4,8 miliardy korun. Kvůli sladění finančního hodnocení s mateřskou japonskou skupinou Asahi, která pivovar převzala před více než dvěma lety, firma loni zveřejnila "jen" hospodaření za duben až prosinec 2017. Tržby přesáhly 12 miliard korun, zisk po zdanění 2,6 miliardy korun. Loňské tržby by měla skupina zveřejnit v příštím měsíci.

Reklama

Výběr článků

Načítám