Hlavní obsah

Pendolinům zamrzaly dveře a toalety

Právo, Jiří Novotný

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

České dráhy (ČD) budou ode dneška nasazovat do pravidelného provozu s cestujícími už šest rychlovlaků Pendolino. Ten šestý dostal v úterý konečně povolení od Drážního úřadu.

Článek

"Poté, co technici Alstomu odhalili příčinu závady, která v lednu způsobila, že pět pendolin muselo na čtrnáct dnů do depa, už tyto soupravy dojíždějí do cílových stanic nejen spolehlivě, ale i načas," řekl včera Právu mluvčí ČD Aleš Ondrůj.

Podle Alstomu, který pendolina téměř za 4,5 miliardy korun pro ČD vyrobil, byl důvodem problémů selhávající čip. Kvůli němu se zablokovávaly pomocné měniče souprav.

Na dotaz, zda už ČD vyčíslily Alstomu škodu, která jim výpadkem pendolin vznikla, Ondrůj sdělil: "Ještě ne, stále na tom pracujeme."

Dráhy totiž nemohly vinou Alstomu čtrnáct dní poskytovat v plném rozsahu služby v rámci produktu SC Pendolino a spoje mezi Prahou, Ostravou a Břeclaví zajišťovaly klasickými soupravami.

Tato situace se ale v minulých dnech opakovala na trase Praha - Brno - Břeclav. Od neděle na ní místo pendolin opět jezdily pouze vlaky EuroCity a InterCity. Na otázku Práva, zda příčinou byly skutečně zamrzající dveře a toalety, jak se objevilo v tisku, Ondrůj odpověděl: "Šlo o běžné provozní záležitosti, které se v extrémních podmínkách, jaké přinesla tato zima, prostě stávají."

Jak ale uvedl, na trase z Prahy do Břeclavi dráhy ani do budoucna cestujícím nezaručí, že pojedou rychlovlakem.

"Vyhradili jsme si právo nasazovat mezi Prahou, Brnem a Břeclaví podle potřeb buď pendolino, nebo vlak vyšší kvality EuroCity či InterCity. V podstatě je to totéž, jako kdyby České aerolinie nasadily místo boeingu airbus," prohlásil Ondrůj.

Při rezervaci levněji i v březnu

Hlavní důraz kladou dráhy na páteřní trať Praha - Ostrava. Tam rychlovlaky jezdí v rámci projektu SC Pendolino jako společné spoje ČD a Českých aerolinií, pro něž bylo stanoveno speciální jízdné - 500 Kč ve 2. třídě a 600 v 1. třídě. Naopak mezi Prahou a Břeclaví je jízdné v pendolinech stejné jako ve vlacích InterCity a EuroCity.

Ondrůj ujistil, že pro trať Praha - Ostrava platí až do konce února v rychlovlacích dvacetiprocentní sleva z jízdného. A pokud pasažér využije v průběhu února možnosti rezervace, bude i v březnu moci pendolinem cestovat s dvacetiprocentní slevou. Například ve 2. třídě tedy zaplatí místo 500 jen 400 korun.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám