Hlavní obsah
Už za dva roky by měly po Ostravě začít jezdit tyto nové tramvaje od Škody Transportation. Foto: vizualizace DPO

Ostrava koupí od Škody Transportation 40 tramvají skoro za dvě miliardy

Společnost Škoda Transportation dodá Dopravnímu podniku Ostrava (DPO) 40 nových velkokapacitních tramvají. Cena zakázky je 1,9 miliardy korun a první vozy se v moravskoslezské metropoli objeví za dva až tři roky. V pátek to oznámil generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys. Pořízení tramvají už schválilo představenstvo i dozorčí rada DPO.

Už za dva roky by měly po Ostravě začít jezdit tyto nové tramvaje od Škody Transportation. Foto: vizualizace DPO
Ostrava koupí od Škody Transportation 40 tramvají skoro za dvě miliardy

„Nové tramvaje svezou 200 cestujících a mají za úkol nahradit spřažené soupravy, které jsou dosud obsluhovány klasickou tramvají T3,“ vysvětlil Morys.

Podle něj Ostrava potřebuje obnovu vozového parku, ale o spřažené soupravy už nestojí ani je nechce modernizovat. Mimo jiné kvůli vandalismu – tomu by měly nové soupravy čelit lépe.

Nízkopodlažní tramvaj od Škody Transportation bude dlouhá 26 a půl metru, bude mít plně otočné podvozky a disponovat bude pěti dvoukřídlými dveřmi, kamerovým systémem, wi-fi připojením, USB konektory a antivandalskými fóliemi. Její maximální rychlost bude 80 kilometrů za hodinu.

„Momentálně se takovou rychlostí nedá jet po Ostravě v žádném úseku, ale předpokládáme, že v průběhu dvou až pěti let to možné bude,“ podotkl Morys.

Pomůže úvěr od města

Do tendru se kromě Škody přihlásily ještě společnosti Stadler, CAF a Inekon. Škoda Transportation podle Moryse jako jediná splnila všechny technické požadavky a nabídla nejvýhodnější cenu. Cena jedné tramvaje je 48,75 miliónu korun.

„Financování máme zajištěno částečně z vlastních prostředků, většinu ale budeme čerpat z úvěru od města,“ doplnil Morys. Město je zřizovatelem podniku. Úvěr již schválili městští zastupitelé.

Ostrava již dříve koupila 40 nových tramvají od švýcarské společnosti Stadler. První z nich už jezdí ve zkušebním provozu. Zbytek by měl být v provozu v polovině příštího roku.

Že po městě budou jezdit tramvaje minimálně od dvou výrobců, prý na škodu nebude. Morys je naopak rád, že se právě v Ostravě „potkají“ dva významní evropští dodavatelé tramvají. Prvních deset tramvají od Škodovky se má objevit v Ostravě do dvou až tří let.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků