Hlavní obsah
Pošta předpokládá, že by si výroba dodávek StreetScooter na sebe vydělala po prodání 2500 kusů. Foto: Profimedia.cz

Německá pošta se chce stát jedničkou na evropském trhu s elektromobily

Německý podnik Deutsche Post by mohl zamíchat trhem s elektromobily. Napsal o tom server Bloomberg. Pošta místo dodávek na spalovací motory začala používat své vlastní elektrické dodávky StreetScooter. Letos chce začít prodávat dalším zájemcům 10 tisíc dodávek ročně, čímž by se stala jedničkou na evropském elektromobilovém trhu.

Pošta předpokládá, že by si výroba dodávek StreetScooter na sebe vydělala po prodání 2500 kusů. Foto: Profimedia.cz
Německá pošta se chce stát jedničkou na evropském trhu s elektromobily

Pošta předpokládá, že by si výroba dodávek na sebe vydělala po prodání 2500 kusů. To stojí v ostrém kontrastu s výrobci jako Tesla nebo General Motors, kteří v oblasti elektromobilů prodělávají navzdory vládním pobídkám.

Dodávka je charakteristická svým spartánským vybavením – nemá sedadlo pro spolujezdce, nenajdete v ní klimatizaci ani rádio a dosahuje maximální rychlosti 80 kilometrů za hodinu.

Náklady na provoz a údržbu vozidla jsou podle odhadu německého Institutu pro automobilový průmysl (IFA) zhruba o 35 procent nižší než u srovnatelných automobilů se spalovacími motory.

Zájem o elektrickou dodávku německé pošty je podle vedení podniku již v tuto chvíli veliký.

Foto: Profimedia.cz

Až patnáct tisíc elektrododávek ročně

Úspěšný projekt StreetScooter dělá vrásky na čele šéfovi Volkswagenu Matthiasi Müllerovi. „Z mého pohledu je to extrémně nepříjemné. Ptám se sám sebe, proč na tom Deutsche Post nepracovala s námi,“ vyjádřil se o projektu StreetScooter s tím, že se budou dále snažit poštu přesvědčit. [celá zpráva]

Deutsche Post chce počínaje letoškem vyrábět 10 tisíc StreetScooterů ročně. Tím by se dodávka stala jedničkou na evropském elektromobilovém trhu. Zájem o elektrickou dodávku německé pošty je podle vedení podniku již v tuto chvíli veliký. V případě potřeby pošta nevylučuje, že by zvýšila odbyt na 15 tisíc dodávek ročně.

Jak již dříve informovaly Novinky, čistě elektrické vozy na baterie stále tvoří méně než procento prodejů nových vozů v EU. Volkswagen oznámil, že v roce 2020 uvede na trh dostupný elektromobil s dlouhým dojezdem. Cílem automobilky je mít do roku 2025 čtvrtinu aut poháněných bateriemi. [celá zpráva]

yknivoNumanzeSaNyknalC

Související články

Výběr článků