Hlavní obsah

LVMH má zájem o Tiffany, nabízí prý 14,5 miliardy dolarů

Francouzská luxusní skupina LVMH nabízí za převzetí prestižního amerického klenotnictví Tiffany zhruba 14,5 miliardy dolarů (334 miliard korun). Informují o tom média s odvoláním na zdroje obeznámené se situací. Podle listu Financial Times však Tiffany nabídku pravděpodobně odmítne s tím, že podnik podhodnocuje.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační snímek

Článek

LVMH v pondělí potvrdila, že se na Tiffany kvůli možnému převzetí obrátila. Převzetí by bylo největší akvizicí v historii LVMH, napsala agentura Reuters.

O zájmu společnosti LVMH o klenotnictví Tiffany s cílem expandovat na trhu ve Spojených státech již v sobotu informovala agentura Bloomberg. "Skupina LVMH ve světle nynějších zvěstí na trhu potvrzuje, že vede předběžné diskuze ohledně možné transakce s Tiffany," uvedla v pondělí firma. Upozornila nicméně, že nelze zaručit dosažení dohody. Neposkytla ani žádné podrobnosti ohledně finančních podmínek případné transakce, píše Reuters.

Tržní hodnota společnosti Tiffany se nyní pohybuje kolem 12 miliard dolarů (277 miliard korun), zatímco tržní hodnota LVMH dosahuje zhruba 215 miliard dolarů (pět bilionů korun).

LVMH je největší luxusní skupinou na světě a vlastní desítky různých značek. Patří mezi ně například módní značky Fendi, Givenchy a Louis Vuitton, šampaňské Dom Pérignon, šperky a hodinky Bvlgari a Hublot či řetězec parfumérií Sephora.

Společnost Tiffany vznikla v roce 1837, kdy otevřela svůj první obchod na Manhattanu. Kromě drahých šperků prodává také parfémy, hodinky nebo sluneční brýle balené do ikonických tyrkysově modrých krabiček. Klenoty od Tiffany se proslavily v řadě filmů. K těm nejznámějším patří Snídaně u Tiffanyho s Audrey Hepburnovou.

"Firma Tiffany by mohla být zajímavým doplňkem pro LVMH, která má stále rezervy v pokrytí klenotnického trhu," uvedla analytička trhu s luxusním zbožím Deborah Aitkenová ze společnosti Bloomberg Intelligence.

Analytik Rogerio Fujimori z firmy RBC Capital Markets upozornil, že klenotnické zboží patří mezi nejatraktivnější kategorie v luxusním sektoru. "Společnost Tiffany by se pod LVMH stala lepším podnikem a silnějším konkurentem," uvedl rovněž.

Reklama

Výběr článků

Načítám