Hlavní obsah
Jedním z velkých prodejců ojetin je i společnost AAA Auto. Foto: AAA Auto

Lidé nakupují stále více ojetin, prodeje vloni vzrostly o osm procent

V Česku se v loňském roce zvýšil prodej ojetých osobních aut o osm procent na 562 000. Jejich hodnota dosáhla téměř 90 miliard korun. Celkem 436 000 vozů Češi koupili v tuzemsku a 126 115 dovezli. Uvedla to společnost Cebia, která se zabývá prověřováním ojetin.

Jedním z velkých prodejců ojetin je i společnost AAA Auto. Foto: AAA Auto
Lidé nakupují stále více ojetin, prodeje vloni vzrostly o osm procent

Celkem 302 000 aut z druhé ruky si mezi sebou prodaly soukromé osoby, dalších 260 000 bylo prodáno prodejci ojetých vozidel, většinou autobazary. Celkem se v tuzemsku prodalo 3,5krát více ojetých aut než nových. Trh nových vozů vloni propadl o pět procent na 164 736 automobilů.

Nejvíce je mezi prodávanými ojetinami zastoupená značka Škoda, i když její podíl se postupně v průběhu let snižuje. Například v roce 2011 byl její podíl 30 procent, zatímco vloni jen 26 procent. Následují značky Volkswagen, Ford a Toyota. I v oblasti ojetých vozidel se začíná projevovat nárůst prodejů nových vozidel značek jako Hyundai nebo Kia, ale například rostoucí značka Dacia se zatím na trhu ojetin příliš neprosadila.

Škoda Fabia nejoblíbenější

Nejoblíbenějším modelem je škoda fabia následovaná těsně octavií s téměř shodným desetiprocentním podílem. Proti minulým letům odpadly některé již staré modely, jako například škoda felicia, a naopak se mezi nejprodávanější modely dostaly vozy Hyundai i30 nebo vůz Kia Ceed.

Lidé loni nejvíce kupovali vozy s motory o obsahu od 1400 do 2000 ccm, následuje kategorie do 2500 ccm. Zcela minimálně se prodávají auta s obsahem do jednoho litru. Nejoblíbenější barvou byla modrá a šedá s podíly kolem 16 procent.

Lidé měli největší zájem o ojetiny do 100 000 korun. Se zvyšující se cenou prodejnost ojetého vozidla klesá. Průměrná cena ojetých vozidel prodaných v loňském roce byla 159 000 korun.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků