Hlavní obsah

Lidé jsou přesyceni reklamou na soukromých TV

Lidé jsou podle výzkumu společnosti Factum Invenio přesyceni reklamou v televizi, zejména na soukromých televizních stanicích. Mnozí lidé by také podle průzkumu zakázali reklamu na tabákové výrobky a čtvrtina i reklamu na alkohol.

Lidé jsou přesyceni reklamou na soukromých TV

Šetření ukázalo, že lidé jsou nejvíce přesyceni reklamou na TV Nova, kde ji jako příliš intenzivní hodnotí přes tři čtvrtiny české veřejnosti (79 procent). Objem reklamy na Primě vnímají jako přílišný dvě třetiny lidí (68 procent). Tyto televize ale z reklamy žijí a ze zákona jí mohou věnovat až 15 procent vysílacího času.

Intenzita reklamy v České televizi se zdá přílišná pouze polovině lidí, téměř stejně častý je ovšem názor, že v České televizi je reklamy přiměřeně. ČT může vysílat reklamu z jednom procentu vysílacího času.

Podíl těch, kteří jsou přesyceni reklamou v poštovních schránkách, pozvolna klesá. V předešlých šetřeních se jednalo o téměř tři čtvrtiny lidí, nyní shodný názor zastává 67 procent občanů.

Množství reklamy v rozhlase, v tištěných médiích i na billboardech a plakátech vnímají Češi spíše jako přiměřené.

Omezit reklamu na alkohol

Určitý prostor pro intenzivnější reklamní působení zůstává hlavně v místě prodeje a v dopravních prostředcích. Tam je reklamou nasycena pětina lidí (20 procent). Většina soudí, že její množství je přiměřené (55 procenta) a 12 procent se domnívá, že by reklamy v dopravních prostředcích mohlo být i více.

Ve vztahu k reklamě na alkoholické nápoje dává česká veřejnost přednost jejímu omezení před striktním zákazem. K reklamě na volně prodejné léky a doplňky stravy jsou Češi tolerantní. Benevolantní jsou také k reklamě s erotickými motivy.

Názory lidí na intenzitu reklamy na televizních stanicích (v%)
televizepříliš mnoho reklamypřiměřeně reklamymohlo by být více reklamyneví
Nova791732
Prima682821
Česká televize504631
Zdroj: Factum Invenio
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků