Hlavní obsah
Pětina rodin již má na schránce nápis, že letáky nechce. Foto: Milan Malíček, Právo

Letáky obchodních řetězců odmítá stále více lidí, ukázala studie

Letáky obchodních řetězců odmítá stále více lidí, poslední čtyři roky klesá i podíl Čechů, kteří podle nich nakupují. V roce 2013 to bylo 40 procent lidí, letos 30 procent. Pětina rodin již má na schránce nápis, že letáky nechce. Vyplývá to ze studie Shopping Monitor 2018 institutu pro spotřebitelské výzkumy GfK.

Pětina rodin již má na schránce nápis, že letáky nechce. Foto: Milan Malíček, Právo
Letáky obchodních řetězců odmítá stále více lidí, ukázala studie

Papírové letáky obchodníků čte 61 procent českých domácností, v roce 2013 to bylo 76 procent lidí. Také úroveň distribuce letáků obchodních řetězců stále klesá, nyní je dostává 72 procent domácností. Sedm procent domácností uvedlo, že k nim letáky nezanáší.

Hypermarkety vedou, ale pohoršily si

Více než polovina českých domácností (67 procent) ví o tom, že někteří obchodníci informují o svých prodejnách a nabídce prostřednictvím vlastních elektronických letáků na internetu. Elektronické letáky si na internetu prohlíží 15 procent domácností, deset procent domácností podle nich nakupuje.

Jako hlavní nákupní místo potravin a dalšího rychloobrátkového zboží uvádí 46 procent domácností hypermarkety. Po růstu v posledních třech letech si tak hypermarkety, jako Kaufland, Globus či Tesco, mírně pohoršily. Loni je označilo rekordních 49 procent lidí.

Diskonty na vzestupu

Diskonty, například Lidl a Penny Market, nyní preferuje rekordních 27 procent lidí, meziročně o čtyři procentní body více. Obliba supermarketů, jako jsou Albert či Billa, vzrostla o procentní bod na 17 procent. V menších prodejnách hlavně nakupuje poslední tři roky desetina lidí.

„Trvanlivé zboží české domácnosti nakupují především v hypermarketech a diskontech. Distribuce čerstvých potravin je charakteristická relativně vysokými preferencemi pro menší prodejny. U drogerie jsou viditelné výrazné preference pro specializované drogistické formáty, zvláště pak u kosmetiky,” uvedl Pavel Cabal z GfK.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků