Hlavní obsah
Interiér soupravy Leo Expressu Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Leo Express jezdí plný z necelé poloviny, počet cestujících mu ale roste

Vlaky Leo Expressu jezdí tři měsíce po zahájení provozu mezi Prahou a Ostravou obsazené z 45 procent. Dopravce zatím ještě nemá vytvořenou zákaznickou bázi, jako například konkurenční RegioJet. Přesto se počet pasažérů podle majitele společnosti Leoše Novotného zvyšuje.

Interiér soupravy Leo Expressu Foto: Ondřej Kořínek, Novinky
Leo Express jezdí plný z necelé poloviny, počet cestujících mu ale roste

RegioJet na stejné trase jezdí rok a půl a dlouhodobě uvádí stabilní obsazenost v téměř dvojnásobných hodnotách. České dráhy informace o obsazenosti vlaků nezveřejňují.

„Bylo by naivní, kdybychom si řekli, že za měsíc budeme mít vlaky obsazené na 90 procent," uvedl Leoš Novotný. Na vině je podle něj stále nízké povědomí o tom, že na tuzemském trhu tato alternativa ke státním Českým drahám a soukromému RegioJetu je.

Bez marketingové kampaně

Žádnou rozsáhlou marketingovou kampaň přesto dopravce neplánuje. Do budoucna se chce spolehnout výhradně na online marketing a prezentaci v nádražních budovách.

Začátek roku zpravidla bývá pro dopravní společnosti slabší. Od poloviny února opět začínají jezdit studenti, kterým začíná výuka v letním semestru, což slibuje růst obsazenosti. Další nárůst Leo Express očekává díky slevové akci pro držitele věrnostních karet Českých drah, kterým soukromý dopravce po celý březen nabídl cenu mezi Prahou a Ostravou za 95 korun.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků