Hlavní obsah

Jančura chce hlídat nezákonnosti při výstavbě silnic

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Přibližně do měsíce by chtěl Radim Jančura, majitel společnosti Student Agency, založit nadační fond, který bude financovat kontrolu nezákonných dohod při výstavbě silnic a dálnic. Prostředky poskytne samotná Student Agency.

Článek

Fond plánuje Jančura založit v případě, že ministr dopravy Zbyněk Stanjura (ODS) nezruší všechny soutěže na opravu dálnice D1. Fond by měl financovat nezávislé supervizory. Těm by pak mělo ministerstvo dopravy, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) i Správa železniční dopravní cesty v rámci namátkových kontrol zajistit přístup na všechny stavby i ke všem dokumentům.

„Nezákonné praktiky dělají z našich dálnic nejdražší a zároveň nejméně kvalitní nově budované dálnice v Evropě. Totéž platí i o železničních koridorech. Cílem této aktivity bude i vynucování odpovědnosti za odstranění skrytých vad i u staveb již předaných,“ sdělil Jančura.

Foto: David Ryneš, Novinky

Připravované opravy mostů na D1 a mosty, které budou bez náhrady

Podle Jančury zvolilo ŘSD v případě D1 zbytečně zdlouhavou a nákladnou metodu opravy, když chce kompletně vyměnit betonový povrch vozovky. Zároveň nepřipravilo objízdné trasy a kvůli plánovanému rozšíření vozovky o tři čtvrtě metru, které ale nezvýší počet jízdních pruhů, se bude muset přestavět většina nadjezdů a mostů.

Foto: Petr Horník, Právo

Dálnice D1

Jančura navrhuje opravit D1 metodou tzv. fragmentace, kdy se stávající betonový povrch rozbije na menší části a pak se na něj položí asfaltová vrstva. Údajně by se tak ušetřilo deset z plánovaných 22 miliard korun a dvě třetiny času. [celá zpráva]

Ministerstvo dopravy odmítlo, že by připravovaná modernizace D1 byla předražená. „Byla na ní vypsána standardní výběrová řízení, která snížila cenu proti odhadům o 40 procent,“ uvedl mluvčí resortu Tomáš Neřold s tím, že se dálnice nachází v katastrofálním stavu a že je nejvyšší čas začít s opravami a nikoliv s diskusemi o technologii stavby.

Reklama

Výběr článků

Načítám