Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Inspekce trestala řetězce za kvalitu potravin tučnými pokutami

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) v loňském roce nadělovala jednotlivým řetězcům nezanedbatelné pokuty v souvislosti s nejrůznějšími prohřešky týkajícími se kvality potravin. Nejvíc si vysloužila společnost Tesco, u níž se částka vyšplhala na celkových 5,253 miliónu korun. Vyplývá to z údajů, které Novinkám SZPI poskytla.

Ilustrační foto Foto: Ondřej Kořínek, Novinky
Inspekce trestala řetězce za kvalitu potravin tučnými pokutami

Na druhém místě skončila společnost Ahold, která na českém trhu provozuje prodejny Albert. Ta vyfasovala souhrnné pokuty ve výši 2,391 miliónu korun. Třetí skončila Billa s částkou 1,909 miliónu korun. Pro deset největších hříšníků přesáhla pokuta 16,2 miliónu korun.

„V porovnání s konkurencí disponujeme velkým počtem prodejen, je proto velmi pravděpodobné, že celkový počet kontrol bude vyšší než u řetězců s menším počtem prodejen. Výrazným způsobem vzrostlo v loňském roce také množství kontrol,“ uvedla pro Novinky mluvčí Aholdu Judita Urbánková.

Společnost se podle mluvčí udělenými pokutami systematicky zabývá. „Ke striktnějším opatřením přistupujeme obzvláště v oblastech, ve kterých nejvíce chybujeme,“ doplnila Urbánková. Ahold provozuje v Česku téměř tři stovky supermarketů a hypermarketů Albert.

Pokud jde o nejvyšší jednorázové pokuty, tady hraje prim opět Tesco, které drží první tři místa s pokutami 760 tisíc, 750 tisíc a 600 tisíc korun. Půlmiliónová pokuta se týkala i Aholdu (530 tisíc a 500 tisíc korun), Penny Marketu (520 tisíc korun) a Sparu (500 tisíc korun).

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků