Hlavní obsah
Uškodí, nebo pomůže zákazníkům EET? Foto: David Ryneš, Novinky

EET nám uškodí, myslí si Češi. Všimli si i zdražování

Celkem 56 procent zákazníků si myslí, že jim zavedení elektronické evidence tržeb (EET) uškodí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Staffino, kterého se účastnilo 1900 lidí. Nejvíce zákazníci vnímají zdražování u piva, potravin a restauračních služeb. Podle 78 procent podnikatelů EET nebude mít pozitivní vliv na státní finance.

Uškodí, nebo pomůže zákazníkům EET? Foto: David Ryneš, Novinky
EET nám uškodí, myslí si Češi. Všimli si i zdražování

Většina zákazníků (83 procent) uvedla, že po zavedení EET zaregistrovala vyšší ceny některých produktů a služeb. Nejvíce si toho všimli u potravin a restauračních služeb. Kromě toho se 56 procent zákazníků domnívá, že jim EET více uškodí, než pomůže.

„Navzdory všemu si až 53 procent myslí, že na to podnikatelé mají právo. Uvědomují si, že pro některé to mohlo zvýšit náklady na provozovnu a jsou solidární,” podotkla Zuzana Maderová ze společnosti Staffino. Ta nabízí aplikaci, přes kterou zákazníci hodnotí zaměstnance firem, včetně restaurací. Naopak firmám umožňuje komunikaci se zákazníky a sledování hodnocení zaměstnanců.

63 procent preferuje zrušení

Téměř polovina (49 procent) podnikatelů uvedla, že zvyšovali ceny produktů a služeb. Jde podle nich o následek nákladů spojených se zavedením EET. Ceny se zvýšily nejčastěji v rozmezí od jednoho do pěti procent.

Zhruba 63 procent podnikatelů se vyslovila pro zrušení EET. Podle osmi procent by situaci pomohlo vylepšit lepší motivace podnikatelů a snížení daňového zatížení.

Dalších sedm procent nevidí žádný prostor pro vylepšení. Šest procent podnikatelů pak požaduje zavedení stejných pravidel pro všechny.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků