Článek
„Vliv velikonočních nákupů se projevil zejména v prodeji potravin, kde se tržby zvýšily o 10 procent. Vyšší tržby však zaznamenala většina sortimentů. Výjimkou byly specializované prodejny oděvů a obuvi, kde se tržby meziročně snížily zejména vlivem vysoké srovnávací základny z minulého roku,” uvedla Marie Boušková z ČSÚ.
Tržby za nepotravinářské zboží stouply o 5,4 procenta a za pohonné hmoty o tři procenta. Rostly i tržby za prodej počítačů a elektroniky – o 15,4 procenta, naopak slabší byly i útraty za kulturu, sport a rekreaci. I nadále se dařilo e-shopům a zásilkovým obchodům s nárůstem tržeb o 20 procent.
„Nákupnímu apetitu pomáhá nejen stále dobrá situace na trhu práce, ale i fiskální politika vlády, která podporuje růst mezd. Spotřebitelská poptávka tak i letos zůstane hlavním tahounem ekonomického růstu,” komentovala ekonomka Komerční banky Monika Junicke.