Hlavní obsah

Českým drahám roste konkurence na trase Liberec-Pardubice

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

LIBEREC

Společnost Connex, která provozuje na části území České republiky autobusovou dopravu začne mluvit i do dopravy železniční. Na konci roku chce začít jezdit z Liberce do německého města Žitava. Uvažuje, že pak dopravu prodlouží až do Pardubic. Na to ale potřebuje dotaci od ministerstva dopravy, kterou nyní dostávají České dráhy.

Článek

Mluvčí ministerstva dopravy Marcela Švejnohová řekla, že konkurenci na trati vítá, na příští rok už ale s dotací na trať počítá s Českými drahami. "Zajištění dopravy Connexem by přicházelo v úvahu až od nového jízdního řádu pro rok 2007," řekla Švejnohová.

Společnost Connex zajišťuje v Česku hlavně autobusovou dopravu, především na Vysočině a ve východních Čechách. V sobotu jezdí z Liberce do Žitavy a provozuje také dvě regionální tratě.

Na trase z Pardubic do Žitavy, chce provozovat osm párů rychlíkových spojů. Dopravu by zajišťovala lehká motorová souprava Siemens Desiro německé dceřiné firmy Lausitz Bahn. Souprava může jezdit až stokilometrovou rychlostí, a doba cestování by se tak měla zkrátit ze současných tří hodin zhruba o 20 minut.

V jízdním řádu pro příští rok mají České dráhy o jeden rychlíkový spoj méně než Connex, jenž jich navrhuje osm v každém směru. Další spojení ale ČD zajišťují vlaky spěšnými a osobními. České dráhy mimo jiné upozorňují na to, že by kapacita vlaku Connexu se 120 místy nemusela v některých časech stačit. "Některé naše rychlíky jezdí se 180 až 200 místy," řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám