Hlavní obsah

České dráhy zdraží jízdné

České dráhy (ČD) od 9. prosince zdraží jízdenky o 2,5 procenta. Důvodem je letošní růst inflace. ČD rovněž v příštím roce navýší počet vlaků na průměrných 7223 spojů denně, což je o 182 spojů více než letos. Na tiskové konferenci to v úterý řekl člen představenstva ČD Michal Štěpán.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Loni České dráhy zdražily o dvě procenta. Na druhou stranu ČD nově od 9. prosince rozšíří nabídku traťových jízdenek pro pravidelné dojíždění až na 150 kilometrů, dosud byla vzdálenost omezená na 120 kilometrů. Navýší také počet spojů.

„S posílením dopravy počítáme v novém jízdním řádu. Vracíme se k modelu se základním dvouhodinovým intervalem vlaků SC Pendolino a k tomu přidáváme další expresy do Varšavy, Krakova, Žiliny nebo Opavy,” uvedl Štěpán. Vedle toho ČD posílí kapacitu ve vlaku Metropolitan z Budapešti přes jižní Moravu do Prahy.

Zvažují povinné místenky do Ostravy

Štěpán dále řekl, že dopravce zvažuje zavedení povinných místenek ve všech vlacích na komerčních linkách mezi Prahou a Ostravou. Dosud místenky vyžaduje pouze v pendolinech. Jasno by společnost měla mít do konce roku, nový jízdní řád tak zatím odstartuje bez plošného zavedení povinně místenkových vlaků na těchto linkách. Dopravce chce znát výlukový plán Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), protože nepravidelnosti v dopravě podle něj mohou tento systém narušit.

Soukromí dopravci Leo Express a RegioJet mají na trase Praha–Ostrava jen povinně místenkové vlaky.

Další změnou ČD by mělo být zrychlení dopravy mezi Prahou a západními Čechami. Vlaky by na trase do Plzně a dalších měst na trase měly díky nedávnému otevření ejpovických tunelů zrychlit o více než deset minut. Díky tomu zrychlí i spojení do Mnichova.

Vlaky ČD přepravily během tří čtvrtletí letošního roku 133,7 milionu cestujících, což je zhruba o 2,8 milionu více než za stejné období loni. Skupině České dráhy v prvním pololetí klesl zisk na 262 milionů korun, což je meziročně o 275 milionů méně. Tržby skupiny se ale meziročně zvýšily zhruba o 618 milionů na 17,35 miliardy korun. Do skupiny patří vedle osobního dopravce ČD Cargo, ČD Telematika nebo Výzkumný ústav železniční.

Reklama

Související témata:

Související články

Vlaky mají jet do Berouna tunelem za 50 miliard

Železniční trať lemující u Prahy břehy Berounky má v budoucnu zmizet. Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) prosazuje vybudování asi 26 km dlouhého tunelu...

Výběr článků

Načítám