Hlavní obsah

Češi věří značce Nivea a manželství, vláda jako instituce propadla

Evropané se nejvíce spoléhají na mobilní telefony Nokia, upřednostňují platební kartu Visa a pleť si mažou nejraději kosmetikou značky Nivea. Stejně jsou na tom i Češi, podle průzkumu dobrá značka 2011 společnosti Reader's Digest pokládají také za nejdůvěryhodnější instituci manželství, na opačném konci žebříčku skončila vláda.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Článek

Manželství podle výsledků průzkumu důvěřuje 71 procent Čechů, naopak vládě a právnímu systému nedůvěřuje 86 procent dotázaných.

Nejdůvěryhodnějším povoláním jsou stále hasiči. Důvěřuje jim 96 procent Čechů. Následují je piloti s 90 procenty. Na třetím místě jsou zdravotní sestry a lékaři. Těm důvěřuje 87 procent respondentů.

Reader's Digest se v jednotlivých zemích dotazuje na nejdůvěryhodnější značku v celkem 30 kategoriích, dvě třetiny z nich jsou pro všechny státy stejné. Nejúspěšnější značkou se opět stala Nivea německé společnosti Beiersdorf, která společně s mobilními telefony finské společnosti Nokia uspěla v 15 ze 16 zemí. Ve 14 evropských státech získaly prvenství platební karty Visa a ve 13 zemích fotoaparáty japonského Canonu, které v letošním ročníku sebraly prvenství značce Olympus.

Mucosolvan sesadil z trůnu Bromhexin

Češi volili stejně, mezi automobily pak hlasovali pro značku Škoda. Nejdůvěryhodnější bankou je pro ně Česká spořitelna, cestovní kanceláří Čedok a pojišťovnou Česká pojišťovna. Mezi čerpacími stanicemi se v Česku nejlépe umístil Shell. Nejdůvěryhodnější dekorativní kosmetikou je Avon a nejdůvěryhodnější značkou mezi internetovými společnostmi Seznam. Proti loňskému i předloňskému roku se hodnocení v těchto kategoriích nezměnilo.

Dobrá značka

Průzkum Dobrá značka (European Trusted Brands) se poprvé konal na podzim roku 2001, účastníky letošního průzkumu byly Belgie, Česko, Finsko, Francie, Chorvatsko, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Rusko, Slovinsko, Švédsko a Švýcarsko. Reader's Digest v letošním ročníku v Evropě rozeslal 586 593 dotazníků, respondenti nominovali 128 000 značek. V Česku bylo klientům Readers's Digest rozesláno 15 500 e-mailů s návratností 16,1 procenta.

Mezi počítači i letos uspěl Acer, nejdůvěryhodnější značkou kuchyňských spotřebičů zůstává ETA. Nejlepším lékem proti bolesti je nadále Ibalgin, z léků proti kašli a nachlazení nejlépe uspěl Mucosolvan, zatímco loni a předloni Češi nejvíce důvěřovali Bromhexinu.

Nejoblíbenější snídaňovou cereálií se v Česku letos stala značka Nestlé, loni to byla Opavia. Nejoblíbenějším pracím práškem je nadále Ariel, nejoblíbenějším mobilním operátorem T-Mobile. Prvenství také nadále zaujímají multivaminy Centrum a vlasová kosmetika Schwazkopf.

S výjimkou sanity neměnné pořadí zaujímají i značky v lokálních kategoriích, nově byly zařazeny kategorie káva, minerální voda a výrobce chladniček. Zde uspěly džíny Levi Strauss, káva Jacobs, Lázně Luhačovice, minerálka Mattoni, Mlékárna Kunín, pračky Whirlpool, Český rozhlas a Česká televize, Electrolux a sanita Rako, která letos předběhla Jiku.

Nejdůvěryhodnější značky České republiky pro rok 2011
Kategorie201120102009
AutomobilŠkodaŠkodaŠkoda
Banka/Stavební spořitelnaČeská spořitelnaČeská spořitelnaČeská Spořitelna
Cestovní kancelářČedokČedokČedok
Čerpací staniceShellShellShell
Dekorativní kosmetikaAvonAvonAvon
FotoaparátCanonOlympusOlympus
Internetová společnostSeznamSeznamSeznam
Lék proti bolestiIbalginIbalginIbalgin
Lék proti kašli a nachlazeníMucosolvanBromhexinBromhexin
Malý kuchyňský spotřebičEtaEtaEta
Mobilní telefonNokiaNokiaNokia
Osobní počítačAcerAcerHewlett Packard
Péče o pleťNiveaNiveaNivea
Platební kartaVisaVisaVisa
PojišťovnaČeská pojišťovnaČeská pojišťovnaČeská pojišťovna
Mobilní operátorT-MobileT-MobileT-Mobile
Prací prášekArielArielAriel
Snídaňová cereálieNestléOpaviaNestlé
Vitamin/MultivitaminCentrumCentrumCentrum
Vlasová kosmetikaSchwarzkopfSchwarzkopfAvon
Zdroj: Reader's Digest

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám