Článek
Výzva pod zkratkou #BoycottGermany se objevila na sociální síti Twitter poprvé během víkendu, kdy se o záchranném programu jednalo, v pondělí pak nabrala na síle. V následujících dnech výzvu sdílelo více než 30 tisíc uživatelů.
Ve vzkazu autoři vyzývají, aby lidé nekupovali zboží s čárovým kódem 401-404. Jak ale upozorňuje BBC, kód pouze označuje, že mateřská firma je z Německa, zboží může být vyrobené v jiné zemi, paradoxně třeba i v Řecku.
Někteří vyzývají k bojkotu konkrétních německých značek jako Volkswagen nebo Miele.
Podle britského serveru má výzva odezvu hlavně mezi levicově zaměřenými diskutujícími a anarchisty a od bojkotu zboží se přelévá i na další politická témata.
Komora: Takové výzvy obvykle jen prošumí
Jedním z nejvíce sdílených vzkazů je výzva amerického anarchistického aktivisty a profesora antropologie na London School of Economics Davida Graebera, aby Německo konečně splatilo i s úroky škody způsobené nacistickým režimem.
Další diskutující ale naopak projevy vášně mírní: „Je to jen politika. Obyčejní Němci za nic nemůžou, stejně jako obyčejní Řekové.“
Německý novinář Thomas Walde sarkasticky komentuje: „Znamená to, že budou Řekové bojkotovat i německé peníze na jejich záchranu?“
Německé firmy akce příliš neznepokojuje. „Bereme to vážně, není ale žádný důvod k panice,“ řekl agentuře Reuters šéf Německé obchodní komory Volker Treier. „Takové výzvy tu čas od času byly od začátku řecké krize. Obvykle prošumí bez nějakého efektu.“