Hlavní obsah

Antimonopolní úřad potvrdil ČD miliónovou pokutu za pronájem lokomotiv Taurus

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Rafaj potvrdil miliónovou pokutu pro České dráhy za chybný pronájem lokomotiv Taurus od rakouských drah v roce 2014. Rozhodnutí je už pravomocné, řekl v úterý mluvčí úřadu Martin Švanda.

Foto: České dráhy

Taurus v barvách Českých drah

Článek

Rafaj potvrdil rozhodnutí svých podřízených z června loňského roku. Jeho součástí byl i zákaz lokomotivy používat. [celá zpráva] Rozhodnutí ÚOHS ale nabylo právní moci 16. prosince loňského roku a smlouva, které se týkalo, vypršela o tři dny dříve. Pokutu musí České dráhy zaplatit do dvou měsíců od nabytí právní moci rozhodnutí.

„České dráhy s rozhodnutím nesouhlasí a podají proti němu správní žalobu. Pokutu milión korun však společnost uhradí, protože správní žaloba nemá odkladný účinek,” řekl Novinkám mluvčí ČD Radek Joklík.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Taurusy tahají railjety do Rakouska

"Uvedená pokuta byla Českým drahám uložena za uzavírání smluv na úplatné zajištění lokomotiv Taurus v letech 2008 až 2012 (účinnost smluv cca 2009-2013). Předmětné smlouvy nebyly zadány v některém ze zákonem stanovených druhů zadávacího řízení," uvedl Švanda. ČD zadaly zakázku bez soutěže a nezveřejnily oznámení o zadávacím řízení.

Lokomotivy Taurus vozí jako jediné vlaky Railjet na mezinárodních spojích mezi Prahou, Vídní a Štýrským Hradcem. České dráhy je mají pronajaté od rakouských drah.

„Počínaje jízdním řádem 2014/15 vstoupila v provozní účinnost Smlouva o vzájemné spolupráci ČD a ÖBB podepsaná v roce 2012. Touto smlouvou se nově řídí využívání vozidel obou dopravců v rámci společného projektu obsluhy linky Praha – Brno – Vídeň – Graz,” upřesnil pro Novinky mluvčí drah.

„Tato smlouva byla podepsána v roce 2012, tedy v době, kdy se ČD a ÖBB dohodly na spuštění projektu v jízdním řádu 2014/15. V platnost vešla ihned po podpisu. Než vstoupila v neděli 14. 12. 2014 technicky v platnost (v den oficiálního zahájení společného projektu), bylo potřeba provozování taurusů na této lince ošetřit jinými kontrakty, které byly založeny na standardní vyrovnávce výkonů. Právě tyto smlouvy ÚOHS zkoumal a pokutoval. My s jeho rozhodnutím nesouhlasíme,” dodal Joklík.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám