Hlavní obsah

Anticenu Černé kladivo A DOST! si odnesly filety plné vody a fosfátů

Praha

Hlavní anticenu velké Černé kladivo A DOST!, kterou vyhlásily spotřebitelský pořad A DOST! a internetová televize Stream.cz, získaly zmrazené ryby plné vody a fosfátů. V pořadí první výroční anticeny byly přichystány pro výrobky, služby, obchodníky, výrobce nebo provozovatele, o nichž pořad informoval a které u diváků a spotřebitelů vyvolaly největší pozdvižení.

Foto: Stream.cz

Anticena Černé kladivo A DOST!

Článek

Do ankety přišlo na zpravodajském portálu Novinky.cz a Facebooku takřka 11 500 hlasů.

Na zmrazené filety, které obdržely 5052 hlasů, upozornily spotřebitelský časopis dTest a pořad A DOST! loni v listopadu. Konkrétně šlo o filety Spar S-Budget  Pangasius, filety z tresky pestré Frionor a rybí filety Equus. „Filety jsou často namáčeny do speciální lázně s fosfáty, aby nasákly co nejvíce vody a zvýšily tak svou hmotnost. V některých případech si zákazník kupuje více vody než masa,“ připomněl autor a moderátor pořadu Jan Tuna.

Na druhém místě se s počtem 1349 hlasů umístily falšované medy a biomedy s pesticidy, kterým se věnovalo A DOST! loni v květnu. Třetí příčka připadla provozovatelům podvodných nabídek půjček po telefonu, na něž upozornil A DOST! před loňskými Vánocemi. Celkem dostali 1222 hlasů a po odvysílání A DOST! je začala prošetřovat policie.

Pro anticenu se nikomu nechtělo

Zástupci „oceněných“ na vyhlašování nedorazili, proto jim autoři pořadu certifikát o získání spotřebitelské anticeny zašlou. „Jsme rádi, že řetězce už některé inkriminované zboží stáhly z prodeje a například jeden z nominovaných, ski areál Pec pod Sněžkou, po odvysílání A DOST! změnil nejvíce kritizované novinky,“ dodal Tuna.

První díl A DOST! odvysílala internetová televize Stream.cz 16. dubna 2012. Za rok vysílání zhlédlo 54 dílů tohoto spotřebitelského týdeníku více než 17,5 miliónů diváků. Průměrná sledovanost jednoho dílu činí 326 000.

Video ke zhlédnutí ZDE

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám