Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Gary Cameron, Reuters

Američané loni po dlouhé době poprvé vypili více vody než limonád

Voda se loni stala nejprodávanějším produktem na americkém trhu balených nápojů a ukončila tím nadvládu limonád, jejichž prodeje stoupaly celá desetiletí. Vyplývá to z údajů společnosti Beverage Marketing Corp. Tento obrat vysvětluje obavami ze zdravotních rizik, která konzumace slazených nápojů přináší.

Ilustrační foto Foto: Gary Cameron, Reuters
Američané loni po dlouhé době poprvé vypili více vody než limonád

Spotřeba balené vody v USA vloni dosáhla téměř 149 litrů na osobu, zatímco spotřeba sycených slazených nápojů činila 146 litrů na osobu. Přitom ještě na přelomu tisíciletí Američané ročně vypili 190 litrů limonád na osobu.

Celková spotřeba balených nápojů v loňském roce vzrostla zhruba o devět procent na 48,5 miliardy litrů.

V rámci boje proti civilizačním nemocem, jako je obezita a cukrovka, několik amerických měst v listopadu hlasovalo pro zdanění limonád, uvedla agentura Reuters.

„Když vstupovala mezi prvními na americký trh v sedmdesátých letech značka Perrier, málokdo čekal, do jakých výšin se prodeje balené vody nakonec vyšplhají,” řekl šéf Beverage Marketing Corp. Michael Bellas.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků