Firma podle televize poslala ministerstvu dopravy dopis, že by stavbu mohla dokončit jen v případě, že bude dobré počasí. Tedy pokud "nebudou mlhy, nebude sněžit ani mrznout," píše se v dopise. V opačném případě chce první etapu výběru odsunout. To ale ministerstvo dopravy odmítá. Mikrovlnný systém, který Kapsch nabízí, vybralo mimo jiné i proto, že jeho vybudování bylo nejrychlejší.

Generální ředitel firmy Kapsch Karel Feix uvedl, že ve smlouvě o výstavbě mýtného systému je zakotvena sankce pět miliónů korun za každý den zdržení. Firma však případné zdržení přičítá přerušení prací říjnovému rozhodnutí soudu. Ten práce předběžným nařízením zastavil kvůli stížnosti firmy Autostrade, že výběrové řízení bylo v rozporu se zákonem.

Kapsch naopak chce požadovat úhradu ztrát, které jí soudním rozhodnutím vznikly. Považuje totiž přerušení prací za zásah vyšší moci. "Podle právních odborníků ministerstva dopravy však o zásah vyšší moci v tomto případě nešlo," uvedla mluvčí ministerstva Marcela Žižková.

Mýtné brány staví firma na dálnicích postupně. Původně slibovala, že stavba bude probíhat v době, kdy bude na dálnicích slabý provoz. Je ale běžné, že firma na stvabě pracuje ve všední den dopoledne či odpoledne a především na už tak přeplněné a často ucpané dálnici D1 se tvoří další kolony.