Výnosy a zisk rostly díky poklesu odpisů, snížení finančních nákladů a vysokým investicím.

Investice dosáhly úrovně čtyř miliard korun, což je meziročně o 26 procenta více. Investice v segmentu pevných linek směřovaly zejména do rozvoje ADSL, investice v mobilním segmentu do sítí UMTS. Investice v ostatních dceřiných společnostech dosáhly 125 mil. Kč a představovaly zejména poplatek za mobilní licenci na Slovensku.

Dne 2. srpna 2006 byla Telefónica O2 Slovakia, 100% vlastněná dceřiná společnost společnosti Telefónica O2 Czech Republic, vyhlášena jako vítěz veřejné soutěže na třetí mobilní licenci na Slovensku. Na základě tohoto Telekomunikační úřad Slovenské republiky udělil dne 25. srpna 2006 společnosti Telefónica O2 Slovakia licenci na provozování sítě GSM a UMTS na 20 let. Za licenci zaplatila Telefónica O2 Slovakia 150 miliónů SKK ( 4,1 miliónů EUR).

Výnosy rostou hlavně mobilnímu operátorovi

Za růst výnosů může hlavně mobilní segment, zatímco segment pevných linek nadále vykazuje pokles. Pokračuje odliv zákazníků k mobilním službám, který dokladuje i pokles počtu provozovaných pevných linek, jejich počet dosáhl na konci září 2006 výše 2 537 tisíc, což představuje meziroční pokles o 15,5 procenta. Výnosy z podnikání v segmentu pevných linek však poklesly meziročně o 4,8 procenta na 22,5 mld. Kč.

Výnosy z telefonování poklesly o téměř osm procent na 7,9 miliardy korun, naopak výnosy z rychlého internetu se zvýšily o sedm procent na 2,5 miliardy.

Výnosy z podnikání mobilního segmentu vzrostly za prvních devět měsíců roku 2006 meziročně o 5,9 procenta na 22,8 mld. Kč. Skupině vzrostly výnosy z vysokorychlostního Internetu a datových služeb meziročně o 27,1 procenta. Rostly výnosy z vysokorychlostního Internetu, naopak klesaly výnosy z vytáčeného Internetu.

O2 získala více zákazníků

Celkový počet mobilních zákazníků dosáhl na konci září 2006 výše 4 760 tisíc, což představuje meziroční nárůst o šest procent a od začátku roku společnost získala 84 000 nových uživatelů. Počet tarifních zákazníků dosáhl 1 782 tisíc k 30. září 2006, což představuje nárůst o 28,4 procenta. Na druhé straně poklesl počet zákazníků předplacených služeb o 152 tisíc. Firmě mírně vzrostl meziroční výnos na jednoho zákazníka na 505 korun měsíčně z 508 korun.

Společnost Telefónica O2 vznikla spojením firmy Český Telecom a Eurotel. [celá zpráva]