Levnější čerpací stanice bude lákat klienty nízkou cenou, druhá, luxusnější, by měla nabízet náročnějším zákazníkům širší paletu služeb na vyšší úrovni. Řidičům firma nabídne nová paliva a zároveň zlepší prodejny a restaurace.

Stejný model firma aplikuje na mateřském polském trhu, společnost Benzina je součástí skupiny Unipetrol, která patří firmě PKN Orlen.

Boj se ztrátou

Proměnou části svých čerpacích stanic společnost bojuje se špatnou hospodářskou situací. Benzina loni hospodařila se ztrátou 499 miliónů korun ve srovnání se ztrátou miliónu korun v roce 2004. Tržby klesly na 11,4 miliardy korun z 20,3 miliardy Kč v roce 2004. Negativně se na výsledcích projevily rostoucí nákupní ceny pohonných hmot při pomaleji se zvyšujících prodejních cenách.

V pololetí firma tržby zvýšila téměř na 3,5 miliardy korun, což je o více než 25 procent vyšší hodnota ve srovnání se stejným obdobím loni. Zároveň vykázala ztrátu 255 miliónů Kč. Proti pololetí 2005 ji však snížila o osm miliónů korun.

Jedničkou na českém trhu podle objemu prodeje je rakouská čerpací stanice OMV, která provozuje v ČR přes 210 stanic.