Soud tak vyhověl konkurenční firmě TPK, která návrh na předběžné opatření podala. Výrobce sýrů v Želetavě musel svůj výrobek přejmenovat na Smetanito kvůli sporu s firmou TPK o značku Apetito. Soud rozhodl o předběžném opatření ve chvíli, kdy želetavská firma stále používala značku Apetitto ve své reklamě na přejmenovaný sýr.

"Na základě tohoto rozhodnutí společnost TPK podnikne veškeré právní kroky, aby ochránila svá zákonná práva při prodeji a distribuci sýrových výrobků nesoucích označení Apetito, a to včetně práva na zabavení a zničení zboží," řekl novinářům Radim Ochman z hodonínské společnosti TPK.

Historie sporu

Spor o zavedenou značku se táhne už řadu let, želetavská i hodonínská sýrárny původně vyráběly společně jako jeden podnik, privatizací se ale rozdělily a každá z nich přešla pod křídla jiného majitele. Ochrannou známku si jako první registrovalo TPK. Želetava se pokusila zpoždění dohnat tím, že začala pro sýr používat jen mírně upravený název - Apetitto. To jí ale zatrhl brněnský krajský soud, Bel Sýry Česko se proti verdiktu odvolala k Vrchnímu soud v Olomouci.

S rozhodnutím ale nebyla spokojena ani společnost TPK, které se nelíbila výše odškodnění. "Naše firma přichází řádově o stovky milionů korun, škoda se zvětšuje každým dnem, co nejsme na trhu sami," řekl Právu Ochman ze společnosti TPK. "V reklamě na Smetanito Bel tvrdí, že Apetitto už není, to nás paradoxně ještě více poškodilo," podotkl pro Právo Ochman.

Podle soudce Sychry byl měl případ definitivně rozlousknout Vrchní soud v Olomouci. Případ řeší od počátku roku 2006.