Oba státy mají v mateřské firmě problémového Airbusu, společnosti EADS, stejný podíl 22,5 procenta. Po jednání francouzsko-německé ministerské rady v Paříži zároveň německá kancléřka Angela Merkelová i francouzský prezident Jacques Chirac vyjádřili víru, že problémy firmy budou překonány.

Chirac má plnou důvěru v to, že se Airbus stane světovým výrobcem letadel číslo jedna. Nynější problémy společnosti označil za spíše organizačního rázu. Stejně jako Merkelová se vyslovil pro to, aby program restrukturalizace poskytl co největší ochranu zaměstnancům a vzal v úvahu i zájmy subdodavatelů.

Budou propuštěni hlavně němečtí zaměstanci?

Jednání se konalo poté, co si problémy Airbusu vyžádaly personální změny v jeho vedení. [celá zpráva] V Německu vznikly obavy, že břemeno restrukturalizace ponesou hlavně němečtí zaměstnanci. Airbus, který zaměstnává 35 000 lidí, má v Německu deset z celkem 16 závodů. Hlavní pracoviště jsou v Toulouse a v Hamburku.

Pět procent akcií EADS nedávno překvapivě koupilo Rusko. Merkelová ve čtvrtek řekla, že Německo si spolu s Francií přeje spolupráci s Ruskem v oblasti aeronautiky, ale že institucionální podíl Ruska na EADS není na pořadu dne.