Volba Galloise, která zostřila napětí mezi Němci a Francouzi ve firmě, byla zdůvodněna zjednodušením managementu. Gallois tak nejen povede společnost Airbus, ale zároveň se bude podílet na činnosti firmy EADS, věnující se výrobě zbraní.

Streiff nahradil začátkem července v čele Airbusu Gustava Humberta , který rezignoval kvůli zpoždění výroby Airbusu A380. Nakonec ale i on rezignoval, a to navzdory podpoře francouzského premiéra Dominiqua de Villepina, podle něhož odvedl "ohromnou práci".  Nedokázal ale prosadit razantní snížení nákladů a reorganizaci výroby. Výroba A380 se měla plně přemístit do francouzského Toulouse. V Hamburku by se už nic pro A380 nevyrábělo.

Němci se bojí o pracovní místa

Narazil na odpor mezi německými politiky, kteří se bojí ztráty pracovních míst a koncentrace klíčové produkce do Francie. Streiff byl najat, aby vyřešil krizi kolem zpožděných dodávek A380. Ty se promítají do propadu důvěry zákazníků a klesajícího podílu Airbusu na světovém trhu letadel.

Jeho demise a zejména volba jeho nástupce zvýšila napětí mezi Německem a Francií ohledně firmy Airbus. Německé a francouzské subjekty mají na EADS stejný podíl 22,5 procenta. Německý ministr financí Peer Steinbrück v pondělí prohlásil, že s německými závody Airbusu se musí zacházet "rovnocenně".

O problémech ve firmě budou ve čtvrtek v Paříži jednat německá kancléřka Angela Merkelová s francouzským prezidentem Jacquesem Chiracem.

Akcie EADS na sestupu

Druhý výkonný šéf EADS, Němec Thomas Enders bude ale odpovědný za všechny ostaní aktivity firmy od zbraní přes kosmické projkty až po helikoptéry Eurocopter.

Akcie EADS klesly o 0,8 procenta. Minulý týden se propadly o deset procent, protože firma oznámila že dodávky A380 budou odloženy proti původnímu rozvrhu již o dva roky a společnost kvůli tomu přijde na zisku o téměř pět miliard eur. Streiff chtěl ztrátu kompenzovat úsporou dvou miliard eur ročně především odstraněním zásadních chyb v organizaci výroby, která je rozmístěna po řadě závodů v západní Evropě.