Nejvíce nových dálnic v jednom roce dosud přibylo v roce 1977, kdy byl zprovozněn 54 km dlouhý úsek dálnice D1 Mirošovice - Loket a v roce 1997, kdy bylo uvedeno do provozu 63 km dálnice D5 mezi Plzní a německou dálnicí A6.

V současné době jsou rozestavěny dálnice D1, D3, D8, D11 a D47, celkem jde o více než 100 kilometrů.

U dálnice D1 je rozhodnuto, že se bude prodlužovat v úseku Vyškov - Kroměříž. Až v roce 2009 se počítá s protažením dálnice D1 až do Kroměříže. Prvních sedm km (Kojetín-Kroměříž) by ale mělo být otevřeno už v roce 2008.

Dálnice D1 (Praha - Brno - Přerov - Lipník nad Bečvou)
délka 297 km
v provozu 247 km
ve výstavbě tři km
v přípravě 47 km

Dálnice D2, která vede v úseku Brno - Břeclav - státní hranice ČR se Slovenskem, měří 61 km a byla dokončena v roce 1985.

V případě dálnice D3 se staví nový úsek u Tábora. Severně od Tábora by měl být příští rok otevřen první krátký úsek (devět km) plánované dálnice D3. Razantnější výstavba dálnice D3 se rozběhne až po roce 2010.

Dálnice D3 (Praha - Tábor - České Budějovice - státní hranice ČR/Rakousko)
délka 171 km
v provozu devět km
ve stavbě sedm km
v přípravě 155 km

Zítra se otvírá nový úsek dálnice D5

Výstavba dálnice D5  (Praha - Plzeň - Rozvadov - státní hranice ČR/Německo), která měří 151 km, byla dokončena. Dne  6. října 2006  se otevře poslední 3,5 kilometru dlouhý úsek plzeňského obchvatu včetně tunelu pod vrchem Valík. [celá zpráva]

V případě dálnice D8 je rozhodnuto o úseku Ústí nad Labem - Německo. V prosinci se otevře 24 km dlouhý úsek nové dálnice D8, což zrychlí trasu z Prahy na Drážďany. Nový úsek začíná až na severní straně Českého středohoří. Přes hory se zatím bude jezdit dál po staré silnici, celá dálnice bude hotova nejdříve v roce 2009.

Dálnice D8 (Praha - Ústí nad Labem - státní hranice ČR/Německo)
délka 92 km
v provozu 53 km
ve stavbě 23 km
v přípravě 16 km

Co se týče dálnice D11 je rozhodnuto o úseku Praha - Hradec Králové. Do konce roku bude hotovo posledních 45 km dálnice D11, takže z Prahy bude možné dojet téměř až do Hradce Králové. Posledních šest kilometrů do Hradce by mělo být hotovo až v roce 2008. Výhledově, tedy až po roce 2010, se plánuje protažení dálnice směrem k polským hranicím.

Dálnice D11 (Praha - Hradec Králové - Trutnov - státní hranice ČR/Polsko)
délka 154 km
v provozu 42 km
ve stavbě 45 km
v přípravě 67 km

Dlouho očekávaná nová dálnice D47 (Lipník nad Bečvou - Ostrava - státní hranice ČR/Polsko) do Ostravy by měl být hotová v roce 2008 nebo 2009, bude měřit 109 km.