Sazba by měla zohledňovat jízdu v noci, počet náprav nákladního vozidla a plnění emisních limitů. Dopravci by tak podle těchto parametrů měli platit od 1,30 až do 5,40 koruny za kilometr. Celkový očekávaný příjem z výběru mýta 2,8 miliardy korun by se měnit neměl. Peníze z mýtného půjdou do Státního fondu dopravní infrastruktury, jenž je použije na opravy a další rozvoj dálniční a silniční sítě.

Návrh je podle ministra kompromisem mezi požadavky dopravců na co největší jednoduchost a průhlednost systému a obavami z objíždění zpoplatněných úseků. Pokud by se podle ministra v prvních měsících od zavedení mýta ukázalo, že kamióny objíždějí zpoplatněné úseky, ministerstvo by provedlo revizi tarifních pásem.

Nový ministr chce také vypracovat audit, jak je dodavatelská firma Kapsch s výstavbou daleko a zda není termín spuštění systému na dálnicích na začátku příštího roku ohrožen.

Ministr by se měl také zabývat dopisem Evropské komise ohledně průběhu výběrového řízení na dodavatele mýtného. Komise požádala ČR o vysvětlení, zda nešlo o nedovolenou podporu. Řebíček chce vypracovat odpověď do konce týdne.

Mýtné se zavede se zpožděním

Ministerstvo dopravy vybralo v tendru na dodávku a provozování mýtného systému nabídku firmy Kapsch, která byla o 4,5 miliardy korun vyšší než konkurenční nabídka Autostrade. Tu, stejně jako dva další uchazeče, výběrová komise vyloučila ze soutěže pro formální nedostatky.

Mýtné od nákladních aut by měl stát podle dohody s firmou Kapsch začít vybírat na 970 kilometrech dálnic a rychlostních silnic od ledna 2007 a na vybraných silnicích s půlročním zpožděním.