Rádiu Impuls Šulc řekl, že již podepsal smlouvy na devět oblastí Ústeckého kraje. Podle něj to představuje zhruba 75 procent rozlohy kraje.

"Autobusy jsou sem průběžně naváženy a většina těch přepravců, s nimiž jsem jednal, je připravena převzít zaměstnance ČSAD Česká Lípa, kteří mají zájem vykonávat pro ně funkce řidičů," dodal.

Jedním z nových dopravců bude zřejmě ČSAD Slaný. Jeho ředitel Karel Vodička očekává, že se firmě podaří získat licence na provozování autobusových linek ve dvou regionech Ústeckého kraje.

Od soboty měl původně začít jezdit ČSAD Česká Lípa místo Dopravního podniku Ústeckého kraje. (DPKÚ). Obě firmy ale hrozily přerušením dopravy, DPKÚ své hrozby splnil začátkem sprna. Kraj mu neplatil ztráty a  smlouvu s ním vypověděl už v květnu.

Tato firma zajišťuje dopravu ještě ve čtvrtek a v pátek. Řidiči nového dopravce chtěli stávkovat, protože smlouva byla pouze do konce roku a oni se pak báli o práci.

Nové koncese budou na pět let

Do června příštího roku chce Ústecký kraj vyhlásit koncesní řízení na dopravce, ale už na lhůtu pěti let. Dopravu však bude chtít rozdělit mezi více firem, maximálně pět. "Ty by nám měly garantovat, že dalších pět let bude další provoz dopravní obslužnosti v Ústeckém kraji nejen levný, ale i bezproblémový a relativně luxusní," dodal Šulc.

Ústecký kraj je jediný, kde dopravu zajišťovala ve velké většině jen jedna firma, v jiných krajích se o to dělí více dopravců.